cialis buy online
IPB

Üdvözöllek a Fórumban! ( Bejelentkezés | Regisztráció )

 
Reply to this topicStart new topic
Api
hozzászólás Jul 15 2008, 11:33 AM
Létrehozva: #1


Nano
*

Csoport: Members
Hozzászólások: 6
Regisztrált: 15-July 08
Innen: Tapolca
Azonosító: 434



Tiszteletem.

Új vagyok eme kiváló fórumon , mindenkit tisztelettel köszöntök.
A címben említett általam használt gépekrõl szeretném tapasztalataimat megosztani másokkal és mások tapasztalatát átvenni.
SKY Vave 300 2ch. FIREBIRD 2ch. és 3ch. valamint a Wing-dragong 3-4ch gépekrõl.


Üdv. Imre

Próba nélkül nincs siker.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Jul 21 2008, 09:18 PM
Létrehozva: #2


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451



Üdv.!

Én egy WingDragonII-t nyúzok, most a II. Brushless tuning után éppen repképtelen.
Valami megfoghatatlan rádiózavarom van, nem merek felszállni vele.
Egyébként rendkívül strapabíró kis gép, a sima csûrõ nélküli szárnnyal kiválóan
vitorlázik, nyugodtan, ha kell igen lassan repül. A csûrõs szárnnyal fürgébb, erõsebb moci
is kell hozzá, szépen műrepülhető.
A motor és az üzemidõ kicsit gyenge volt, ezért ugrottam bele a brushless tuningba.
Sokat szenvedtem vele mire repült átalakítva, de megérte a szenvedést.
Meg sem tudom mondani hány zuhanáson vagyok túl, de még mindíg egyben van.
Könnyen javítható!

Eredeti hátsó vezérsíkok sérülékenyek, drágák ha pótolni kell, a kormányfelületek kicsik.
Ez utóbbi főleg lassú repülésnél, leszállásnál, vagy szélben érezhető.
Leszálláskor erősebb gaz, száraz kóró, kisebb faág vagy egyéb ütés egyszerűen letépi a
hársó vezérsíkot.
Vettem pár 6mm-es depron lapot, ebből a felfogatásnál vékony műanyag lappal megerősítve,
saját magam terveztem hátsó vezérsíkokat, nagyobb kormányfelületekkel.
Most a második sajátot nyúzom, de már vagy 10-15-öt vehettem volna az eredetiből, darabját
3000 pénzér. Most egy szárny árából készíthetek minimum 5-6-ot, ami sokkal erősebb és jobb!

A főszárnyon lévő műanyag lapra kis műanyag 'pöcköket' ragasztottam, hogy felfogatáskorl a
gumi ne tudjon a műanyag lapról a szárnyra csúszni, mert csúnyán belevág.
Ennek főleg szerencsétlen landoláskor van szerepe, ha a szárny túlságosan el akarna mozdulni.
Ilyenkor légcsavar szép darabot hasít ki a szárnyból, és a gumi is mélyen belevág.

Meg vagyok vele elégedve, sok kellemes percet-órát okozott!
Hirtelen ennyi jutott eszembe, persze érdekelne mások tapasztalata is. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


Laci



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Api
hozzászólás Jul 21 2008, 09:54 PM
Létrehozva: #3


Nano
*

Csoport: Members
Hozzászólások: 6
Regisztrált: 15-July 08
Innen: Tapolca
Azonosító: 434



Szervusz fotonauta.

Örülök , hogy kedvezõ tapasztalatod van a WingDragonnal.
Kezdetben egy 3ch-at használtam aztán próbáltam a 4ch-t.
Csak megerõsíteni tudlak bizony kevés a hagyományos motor a csûrõs reptetéshez.
A 4ch - ban rádiót cseréltem (35Mhz) mert néha barátokat is engedek repülni és azt szkeneren keresztül (40Mhz)mûködtetem elkerülve a lezuhanásokat.
Ha van kedved kérlek bõvebben írjál az átalakításról mert nekem is megfordult a fejembe az általad feltárt okok miatt.
A repülési idõt kb 30min. Lipóval lehet nõvelni 11.1v 800 vagy 1200 mA .

Üdv Imre

Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Jul 24 2008, 08:13 PM
Létrehozva: #4


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451



Szia Api!


"A repidõ 30min". Ezt hogy érted? LiPo-val lenne ennyi szerinted?
Nekem eredeti felállásban 9-12perc volt a repidõ. (kefés moci, NiMh 1000Mah akku)
Brushless átalakítás után 1500Mah 3cella LiPo-val ~16-20perc lett.
Ez az akku egy 33grammos brushless motort hajtott 18Amperes szabályzón
keresztül. Ezt a motort a régi helyére építettem, 7x6-os légcsavarral.
Érezhetõen erõsebb lett, de a csûrõs szárnyhoz kevésnek bizonyult.
Van még egy 2200Mah 3cellás LiPo akkum is, ezzel úgy ~25-30 perc lehetett
a max. repidõ, bár a végét még egyszer sem tudtam kivárni egy repüléssel.

A II. motor egy Turnigy 50grammos motor, szinte kétszeres húzóerõvel.
Ezt is 18A szabályzón keresztül 7x5E proppal hajtva.
A nagyobb fogyasztás miatt rövidebb ideig bírja u.a. akkuval, meg persze nem
mindegy, hogy vitorlázgatok, vagy teljes gázon bohóckodok.
Sajnos még nincs vele sok tapasztalatom az említett rádió v. egyéb zavar miatt
most nem tudok repülni. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)
Azt azért elmondhatom, hogy ez a motor igen könnyedén viszi még
a csûrõs szárnnyal is! Vízszintes repülésbõl függõlegesbe 90fokos
folyamatos, alig lassuló emelkedés mellett 10-rõl úgy ~80-100m magasra
közben 3-4-x orsó,...stb! Ezt már próbáltam, tapasztaltam.
Igen brutál a korábbi motorokhoz képest!
Sima szárnnyal meg szinte szétszedi. Emelkedés eldobás után kb.
50-75fokos szögben a végtelenbe! Csak a szárnyfelfogató gumik és
a szárny bírja! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


Laci





Go to the top of the page
 
+Quote Post
Api
hozzászólás Jul 24 2008, 09:15 PM
Létrehozva: #5


Nano
*

Csoport: Members
Hozzászólások: 6
Regisztrált: 15-July 08
Innen: Tapolca
Azonosító: 434



Szervusz fotonauta.

A 30 min.-t sima figura nélküli reptetésnél mértem enyhe szélben sokat vitorlázva.
Nyilván mûrepülésnél ez az idõ jelentõsen lecsökken.
Fontos még megjegyeznem , hogy a 3ch-val mértem.
A 4ch-t. keveset használtam a már elõzõleg említett tolóerõ hiánya miatt.
Valószínû , hogy megpróbálom egy 15A kefe nélkülivel.
Említetted , hogy a hátsó szárnyfelületeket megnövelted , formát is váltottál vagy csak az eredetit növelted ?.
Más. Van egy 2ch SKY vavem hát mit mondjak amit az kibírt ha lenne igazság már hamu sem lenne belõle még mindig repül igaz tekintélyes mennyiségû ragasztószalaggal javítva.
Bemelegítésre , mozdulatok gyakorlására kiváló . Most rakok össze egy hasonló 3ch-t oly módon , hogy három másikból lesz egy,
ha beválik akkor oktató gép lesz a már elõzõleg említett szkenneren keresztül vezérelve.
Természetesen ez már alapból kefe nélkülivel épül.
Itt egy kép a 2ch - ról.

 Reduced 59%
Mellékelt kép:
300 x 225 (6.53k)


Üdv . Imre
(IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Jul 25 2008, 07:46 PM
Létrehozva: #6


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451




Üdv. Api!


Te tudsz valamit, hogy 30percig a levegõben tartottad!
Nekem nem sikerült, talán 15perc lehetett a legtöbb
kefés motorral és 1000Mah akkuval. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)
Nem tudom mit csináltam rosszul?

A hátsó szárnyfelületen minimálisan formát is változtattam, saját izlésre.
Összességében a szárny nem lett sokkal nagyobb, csak
a kormánylapátok mérete növekedett, ez hasznosnak is
bizonyult. A szárny súlyára kell vigyázni, mert nagyon eltolhatja
a súlypontot, amit kompenzálni kell. Ez igaz a motorra és az akkura is.
Pont ezek elhelyezésével lehet is korrigálni.
Amúgy a folyamatos javítgatások és átalakítások után a gyári
520g -> 600g-fölé hízott, kamerával ~650g, csûrõs szárnnyal
és nagy akkuval pedig a 720g-ot verdeste a mérleg nyelve.
Ez mind a repülési és vitorlázási sebességen, meglátszott,
de nem drasztikusan. Persze a repüléi stabilitás is növekedett,
a szél kevésbé dobálta.

A hátsó vezérsíkokról majd küldök képet.


Élõben nem láttam még skywave-t. Neked a (V) hátsó vezérsíkos van?
Vagy mindkét féle (3-4ch)? A V vezérsíkosnál valami mix-et kell beállítani a
távirányítón?


Laci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Aug 3 2008, 10:07 PM
Létrehozva: #7


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451



Api, gondold meg a brushless dolgot, én most
nagyon berágtam rá.
Csak nem sikerül megoldanom a rádiózavaros
dolgot most már második hónapja, azt hiszem
kénytelen vagyok nyugdíjazni a WingDragon-t.
Kefésre már nem építem vissza, a II. brushless
tuning meg sehogy nem akar összejönni.


fotonauta

Go to the top of the page
 
+Quote Post
panda
hozzászólás Aug 5 2008, 11:26 PM
Létrehozva: #8


Expert
****

Csoport: Administrators
Hozzászólások: 225
Regisztrált: 3-August 07
Innen: Budapest
Azonosító: 2



Windragon-ban gyári vevõ van?
Ha igen akkor sajnos rossz hírem van 1Ft sem ér...
Azt kell elsõre kicsélni egy vevõre, mert ami benne van az egy vicc .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Aug 11 2008, 08:04 PM
Létrehozva: #9


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451




Hi!

Art-Tech "gagyi" vevõm volt,
kicseréltem egy Corona vevõre (tõletek van /Panda/),
azzal nem rázza a szervókat, viszont most meg a motor nem tud felpörögni.
Szakaszosan, mintha ki-be kapcsolgatna másodpercenként.

Egyik modellezõ barátom megálmodta. Vágott ki hungaorcelbõl egy
darabot és próbából beburkoltuk vele a motort (odatartottuk).
A probléma nem jelentkezett!!!! (Art-Tech vevõvel)
Én sem akartam elhinni, de mûködött a próbák során!
Lehet, hogy ez a végsõ és olcsó megoldás?
Már csak azt nem tudom, hogyan rögzítem a burkolatot,
meg hogy oldom meg a szellõzést, de ez a legkevesebb.
Lehet, hogy viccesnek tûnik, mégis mûködõképes!
Ehhez mit szóltok???


fotonauta


Csatolt elõnézeti képek(s)
 Reduced 88%
Mellékelt kép:
1024 x 683 (321.45k)
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
panda
hozzászólás Aug 11 2008, 08:14 PM
Létrehozva: #10


Expert
****

Csoport: Administrators
Hozzászólások: 225
Regisztrált: 3-August 07
Innen: Budapest
Azonosító: 2



Még jó hogy jó a kép ! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
A durva hiba a következõõõõõ: a motor és a szabályzó kábelt SOSEM hosszabítjuk, mert ott van a legnagyobb zavar ! ! ! ! (IMG:style_emoticons/default/excl.gif)
Tehát a szabályzó és motor között jó esetben max 15-20cm kábel legyen, a szabályzó másik végén az akkunál lehet hosszabítani
de ott meg jó vastag vezeték kell hogy kicsi legyen a veszteség. Összecsavarjuk a nagy áramú kábeleket , ha lehet.
Röviden ennyi ami lényeg a képrõl....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Api
hozzászólás Aug 11 2008, 09:19 PM
Létrehozva: #11


Nano
*

Csoport: Members
Hozzászólások: 6
Regisztrált: 15-July 08
Innen: Tapolca
Azonosító: 434



Hali

Elnézést de a nyár elszólított pár hétre.
Próbáltam a kefe nélküli szettet de nem tapasztaltam zavart , igaz még a levegõben nem csak deszka panelon nyúztam.
SKYvave v szárnyú nem kedvelem a bemutató CD-n nagyon jól repül nálam nem , gyári rádió az nem tudja a v mixet csak 2 ch-ás és damilt húzogat a szervo gumigyûrû ellenébe ,a másik az Firebird és 3ch -s ezt használom , bár most átépítésre kerül mert Kinai testvérek hagyományos nyomtatott áramkörön építették fel a vevõt ezért kicserélem FM szettre , gyakorló és oktató gépnek kiváló (bemelegítésre szinte mindig kirepülök egy akksit.
Windragon egy más de még mindig egyszerû jól kezelhetõ hálás gép , persze profik lenézik. A 4ch - s gép alapból 40Mhz készlettel jön (jött) ott kevesebb zavar lehetõség állt fenn. Lehet , hogy nem jó az ötlet de apró ferrit gyürûvel kellene próbálkozni a vezeték végeken , számítás technikában digitális technikában elõszeretettel használják úgy hogy a vezetékeket ráhurkolják és utána forrasztják vagy szerelik csatlakozóval.
Nem értek egyet Panda fórumos társunk véleményével mert évek óta használom az eredeti adó-vevõ készletet amihez még 17gr szervok tartoznak (arról hallottam , hogy az új készlet csak 9gr szervoval jön , és rezgõ zizegõ hangokat ad ez több gépnél is jelentkezett) .
Zavart egyedül csak két nagyfeszültség találkozásánál észleltem de sikeresen visszajött a gép azóta óvakodom az ilyen helyektõl , tiszta területen más reptetõkkel , autósokkal , helisekkel többször (bemutatókon is) frekvencia egyeztetések után hiba nélkül üzemeltünk.

Üdv.
Imre

Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Aug 11 2008, 10:42 PM
Létrehozva: #12


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451




Szia Panda és Api!


A kép elkészülte óta átrendeztem az alkatrészeket.
Most a szabályzó rögtön a motor elõtt helyezkedik el,
így három helyett csak 2 kábel megy a gép orrához,
ahol most már csak az akku és a vevõ van.
A kábeleket próbáltan kötegelni is, meg nem is.
Mondanom sem kell, semmi sikerrel.
Szóval elõrõl hátra haladva: akku, szervók,vevõ
(fent hátul) pedig szabályzó és végül a motor.

A BEC-re tettem ferrit gyûrût is.

Az átrendezés és a ferrit gyûrû így összességében
sem hozott semmi változást. SAJNOS! (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)

Még egyszer.
(Art-Tech vevõvel) Ha 50lépésnél meszebb kerül a gép,
nagy gáznál a szervók össze-vissza kalimpálnak, a motor fordulatszáma
kismértékben, de ingadozik.
Corona vevõvel a szervók megnyugodtak(csak kisebb rángások és ritkán),
a motor viszont másodpercenként ki-be kapcsol. Ha a gépet térben forgatom,
néha fel-felpörög pár másodpercre.

(kisebb teljesítményû brushless mortor esetén mûködött a gép
ugyan ezzel a konfiggal. Akkor is voltak zavarok, a motor úgy 1-2
percenként "rángatózott" egyet, de ez nem okozott gondot.)

Van még egy Easy Glider-em és pont ugyan ez a problémája!!!!!!!!


Újabb ötlet?
Kösz!


fotonauta


Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Aug 11 2008, 10:51 PM
Létrehozva: #13


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451





Indítottam már ez ügyben egy Topic-ot
Rádió v. egyéb elektromos zavar, ami nagyon zavar. néven
Ide leírtam milyen alkatrészekbõl állna össze a 2 gépem,
ha össze akarna állni,...stb

SEGÍTSETEK!!!
S.O.S
(2 hónapja nem reptettem)


fotonauta

Go to the top of the page
 
+Quote Post
fotonauta
hozzászólás Aug 22 2008, 06:02 PM
Létrehozva: #14


Micro
**

Csoport: Members
Hozzászólások: 17
Regisztrált: 21-July 08
Azonosító: 451




Sikerült, repül!!! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

Megoldás: erõs és gyenfe áramú kábelek elkülönítése,
'normális' szabályzó használata.
(Hobbywing Pentium)

Api, jelentkezz!
fotonautapontfotokukacgmailpontcom



fotonauta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Api
hozzászólás Sep 3 2008, 06:55 PM
Létrehozva: #15


Nano
*

Csoport: Members
Hozzászólások: 6
Regisztrált: 15-July 08
Innen: Tapolca
Azonosító: 434



Szervusz Fotonauta.

Elnézést el voltam havazva meg a számítógépem is döglõdött , mára minden helyreált.
Örömmel olvastam sikerült megoldani a zavart keltõ hibákat.
(IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif)
Magánban küldöm a mobilt személyesen beszéljünk.

Üdv Imre
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Fast ReplyReply to this topicStart new topic
2 felhasználó olvassa jelenleg ezt a témát (2 vendég és 0 anonim felhasználó)
0 felhasználó:

 

cialis buy
Szöveges verzió A pontos idõ: 28th June 2025 - 05:01 PM
viagra bitcoin buy