![]() |
Üdvözöllek a Fórumban! ( Bejelentkezés | Regisztráció )
![]() |
![]()
Létrehozva:
#1
|
|
Micro ![]() ![]() Csoport: Members Hozzászólások: 11 Regisztrált: 15-August 07 Innen: Siófok Azonosító: 27 ![]() |
Bell 109 JET RANGER
(IMG:http://forum.fliton.hu/uploads/1187578664/gallery_27_14_282820.jpg) Hirobo scale. Mint elég sok modellezõ én is, ha már repül vagy extrém 3D-s vagy élethû modelleket szeretem. Az élethû heliket használhatóságuk alapján két részre osztom. Az egyik a nagyon sok karbantartást igénylõ apró részletekig kidolgozott a végsõ látvány 40%-ban a modellezõ munkáját dicsérõ /vario/ heli ill.a normál tömeggyártott helire szerelhetõ önhordó héj szerkezetû karosszériák, melyek kevés karbantartást igényelnek. Ez utóbbiak egyik legigényesebb példányát, szeretném megmutatni. (IMG:http://forum.fliton.hu/uploads/1187578664/gallery_27_14_37613.jpg) Hirobo freya többféle variánsára is ráhúzható. Sok dolgunk nem akad vele 30 perces epoxival az üvegeket a vízszintest és a turbina csövet, felragasztjuk. A hosszabb kötési idõ, segíti a pontos beállítást. Farok csõ leszerelése után a farok részt, hátulról míg a mechanika részét elölrõl illesszük be a kaszniba. A szûk hely végett a farok csõ rögzítõ csavarjait elõtte jó, ha lecseréljük ínbuszra így könnyebb a kis helyen való szerelés. Érdemes még a farok csõ és a kaszni között lévõ kemény habszivacsra odafigyelni. Ami szépen profilozott csak, hogy a tolórúdnál lévõ kivágás, ha elfordul, megnehezíti a tolórúd mozgását, ugyanis rettentõ jól tapad. Ezért a tolórúd megvezetõt pont a szivacs alá húztam így biztosítva a táválság tartást a tolórúd és a szivacs között. A karosszéria két részbõl áll melyet a mechanika beszerelése után összecsúsztatunk az illesztõ csapok segítségével, majd a kétfelet csavarokkal rögzítjük Én egy freya OP –t öltöztettem fel melyen minden létezõ még nem fém elemet fémre cseréltem ezen felül vario talpat és tankolt kapott, érdemes még a zárt tér véget a kipufogó és a kaszni között hõszigetelõ-lemezt tenni mely a fényezés erõs hõ terhelését késõbbi elsárgulását, megelõzendõ védelmet nyújt. (IMG:http://forum.fliton.hu/uploads/1187578664/gallery_27_14_82887.jpg) (IMG:http://forum.fliton.hu/uploads/1187578664/gallery_27_14_62570.jpg) (IMG:http://forum.fliton.hu/uploads/1187578664/gallery_27_14_232493.jpg) Berepülést érdemes elõször kaszni felhelyezése elõtt megejteni, a legkisebb rezonanciát is kiszedni mivel a farkitámasztás az ilyen jellegû heliknél nincs /leszerelésre kerülnek/, így öngerjesztõ folyamat jöhet létre. Ha már felszereltük a kasznit a fent említet távtartó probléma végett érdemes minden felszállás elõtt a farok lapátot megmozgatva a szorulás nélküli könnyû szervo mozgást ellenõrizni. A súlypontot állítsuk be mindenkép, ha lehet elsõként az akku tálca meghosszabbításával, ha nem elég akkor ólom lappal. Az igazi scale mechanikáknál a farok súlytöbbletre a megoldást az orrára, a légtávolabbi pontra eltolt motort jelenti így csökkentve a plusz súlyfelesleget. Beindítás elõtt egy feladatunk van még, a hiller tengely teljes kibillentése mellet ellenõrizni a szabad elfordulást, amihez egyébként egy távtartó lapot adnak így csökkentve a kitérést, én ezt a fõtengely 10mm-rel /kijjebb/feljebb helyezve oldottam meg így a tolórudakat is hosszabbra kellett cserélnem viszont megmarat a teljes hiller tengely kitérésem. (IMG:http://forum.fliton.hu/uploads/1187578664/gallery_27_14_49766.jpg) |
|
|
![]() ![]() ![]() |
Szöveges verzió | A pontos idõ: 20th June 2025 - 05:13 AM |