![]() |
Üdvözöllek a Fórumban! ( Bejelentkezés | Regisztráció )
![]() |
![]()
Létrehozva:
#1
|
|
Micro ![]() ![]() Csoport: Members Hozzászólások: 13 Regisztrált: 6-March 08 Azonosító: 250 ![]() |
Szia Csabcsa,
Nem akarlak elkeseríteni,de mégis foglak (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) A moci amit rendeltél az kb azt tudja mint a 6xl (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Az adatok amit a Meduza oldalárol kalkuláltál azok nagyon,nagyon optimisták,sajnos a valóság ennél sokkal szomorúbb (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) APC 4,75 x4,75 4 celláról (13.5v) 40-44 amps kb 30500 rpm 850-880g huzóerő kb mint a 6xl (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) és nehezebb is nála, viszont ez nincs annyira talán annyira tulterhelve mint a Hacker, ugyhogy nyáron 35 fokban sem fog leégni, mondjuk ezt a 6xl-röl már nem mondható el:) Majd kiváncsi leszek mi lessz nyáron a sok 'kinyomom a szemét' Hackerrel 35 fokban:) |
|
|
![]() |
![]()
Létrehozva:
#2
|
|
Micro ![]() ![]() Csoport: Members Hozzászólások: 13 Regisztrált: 6-March 08 Azonosító: 250 ![]() |
Kedves Ákos,
Azért ugye nem azt akorod mondani hogy a Hacker a világ legjobb motorja,ugye?(IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Azért mert az Amcsik majmolják, ök még a sz.rt is megvennek ha jó lenne az image.(IMG:style_emoticons/default/smile.gif) A Hacker egy jó márka,de nem olcsó kb 3x drágább mint a kínai mocik, de az hogy vlmi olcsóbb nem feltétlenül azt jelenti hogy az rossz is. Vannak minden gyártónak (a Hackernek is ) jobban és rosszabul sikerült motorjaik. Hogy csak mondjak néhány példát HXT2730-1300(nálad Hobbywing asszem) vagy az Emax Cf2805 vagy Keda A36-12l nos ezek amocik minden tekintekben legalább olyan jók,ha nem jobbak mint a hasonló kategóriájú Hackerek. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Mondjuk sosem értettem hogy te miért akarsz mindent tulterhelni,leégetni? Miért nem raksz bele 1el nagyobb cuccot? Meg van némi fogalombeli zavarod is pl: 1100 watt ot kivenni a 6xlböl:) Ez elég vicces, Te max berakni tudsz ennyit, de kivenni talán ha 500-550 wattot tudsz mert a motort már annyira tulterheled hogy a hatásfoka kb 50 % a másik 50-nel meg lehet télen fűteni, na arra pl jó lenne:) Amúgy meg szerintem az áttételezett belső forgórészes mocik simán partiban vannak az outrunnerekkel , sokkal kisebb fogyasztás mellet pl b20-40-18l 4,4:1 simán húz 1,2kg 17 A-ből. És ugyanazon méretű, emelkedésű, de más gyártóju légcsavik sem húznak egyformán,de szerintem ezzel TE is tisztában vagy:) Üdv Zoli |
|
|
![]()
Létrehozva:
#3
|
|
Advanced ![]() ![]() ![]() Csoport: Administrators Hozzászólások: 50 Regisztrált: 3-August 07 Innen: Lengyeltóti Azonosító: 3 ![]() |
No, akkor mivel meg lettem szólíttatva, akkor egy két tény:
1. A grafikonon a teljesítményt nem tettem ki, de ki fogom este rakni, csak most Pesten vagyok a grafikon pedig otthon... 2. A maximális teljesítmény (amit persze felvett ) az 1065W volt. Mivel az Ákosnak én meséltem és Ő nem látta, ezért a közel 1100W maradt meg benne. 3. A motor az átáramló hűtő levegő teljes hiánya mellett sem volt meleg. Mit is jelent ez? Kézzel megfogva a start után pár percel sem volt meleg ( max kézhőméréskletű... ). Nem mértem hőmérővel, mivel annyira "hideg" maradt. Tehát a hatásfoka sem volt olyan rossz ( 50%??!!! ) mivel az legalább 300-400W folyamatos fűtő teljesítményt jelentett volna... 4. A magasság teljesen indiferens, mivel azt írtam is, hogy a végsebesség nem lett sokkal jobb. Ami jobb lett az a vízszintes illetve a függőleges emlekedési sebesség. 5. Hogy miért is terhelem túl? Mihez képest is terhelem túl? Azért mert annyira érződik, hogy még sok a tartalék. Egy FunJetbe nem tehetek be egy nagyobb átmérőjű és még nehezebb mocit. Habár a tömege a sebesség növelésében jól jönne, csak a start lenne rosszabb. Ezentúl egy "JET" jellegű gépbe csak magas fordulatú mocit érdemes berakni, a nagyobb átmérőjű mocik pedig már sokkal kisebb KV értékkel készülnek általában a magasabb cellaszám miatt. Ja, és persze azért mert én már csak ilyen vagyok... 6. Hogy is mérjünk egy JET gépben hatásfokot? Hát a tolóerő mérőpad erre teljesen alkalmatlan. Eredendően a pylon légcsavarok csak magas sebességnél adnak jó hatásfokot. Ennek ellenére a gép 3 cellés konfigban is 1100g körüli 4 cellás konfigban pedig 650g körüli statikus tolóerőt prdukált. ( Mérlegre állítva az orránál fogva mértük... ). Itt a "feeling" mond el többet a vízszintes sebesség adatokkal együtt. 7. Az hogy Ti mit hisztek el vagy mit sem az számomra teljesen semleges. Nem nektek csinálom a tesztjeimet, hanem magunknak. Ez nem önzőség, hanem pusztán kiváncsiság, mivel engem is az extrém repülési módok izgatnak. 8. A mérőpad ami kifogás tárgyát képezte, hogy csak igérjük, de esetleg nem lesz soha sem, most már készen van. Az vesse rám az első követ aki csinált már bármit is ilyen szinten erre a célra. Tudtommal mindenki csak az általam gyártott pad eredményeire várt eddig is... Nem voltak olcsók az alaktrészek sem hozzá, meg időm se volt rá eredendően. Sőt, azt is el kell, hogy mondjam, hogy nem az elektromotorok miatt raktam össze eredendően, hanem hogy a turbinámat tudjam mértni... 9. Esetleg Ti is nekiállhatnátok pénzt és energiát befektetve hasonló méréseket csinálni, hogy ne csak mi tegyük ezt mindig. Egyrészt lenne valódi vitaalapotok is az elméleti okfejtegtéseken túl, másrészt talán jobban értékelnétek a mi méréseinket... Ps: A tesztek nem csak az álatlatok privilégizáltnak tekintett Hackerről szólank. Épp most teszteljük a TerraHobby OR500-as mociját is, ami azért nem egy drága motor. Eddig szépen teljesít, habár "nem egy Hacker". És mit is jelent ez? Hát nem fut olyan simán, nem olyan erős, és persze nem is lila... (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Vajon miért van szinte miden gépünkben Hacker Illetve nekem Hyperion? Mondhatnánk persze, hogy mi "könnyen" vagyunk. De ha nem lenne sokkal jobb szerintetek beraknánk? (IMG:style_emoticons/default/excl.gif) |
|
|
![]()
Létrehozva:
#4
|
|
Micro ![]() ![]() Csoport: Members Hozzászólások: 13 Regisztrált: 6-March 08 Azonosító: 250 ![]() |
Szia Kövi,
No, akkor mivel meg lettem szólíttatva, akkor egy két tény: ---Örülök hogy itt vagy és tisztázhatjuk Ákos korábbi sorozatos tévedéseit (szerintem is a tények beszéljenek,ne a legendák az 1100 wattos Hackerröl (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) -------- 1. A grafikonon a teljesítményt nem tettem ki, de ki fogom este rakni, csak most Pesten vagyok a grafikon pedig otthon... ----Már este van és én még nem látom,vagy melyik estére gondoltál?---- 2. A maximális teljesítmény (amit persze felvett ) az 1065W volt. Mivel az Ákosnak én meséltem és Ő nem látta, ezért a közel 1100W maradt meg benne. ----Nos, Ákos ezt úgy adta elő, hogy Ő kivette ezt a teljesítményt és nem berakta azt, Örülök hogy te inkább beratkad minthogy kivetted volna.(IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Bár egy nagyobb csavarral szerintem lehet hogy még az az 1,2kw-os álomhatárt is áltléphetnétek némi ozónszaggal kisérve 3. A motor az átáramló hűtő levegő teljes hiánya mellett sem volt meleg. Mit is jelent ez? Kézzel megfogva a start után pár percel sem volt meleg ( max kézhőméréskletű... ). Nem mértem hőmérővel, mivel annyira "hideg" maradt. Tehát a hatásfoka sem volt olyan rossz ( 50%??!!! ) mivel az legalább 300-400W folyamatos fűtő teljesítményt jelentett volna... Ez valóban nagyon jó hír, mindenféle hűtés nélkül sem melegszik 4celláról 5,2x5,2 -es csavarral, és lásd én milyen komolyan gondolom, lenne számotokra 1 komoly ajánlatom,fogadásom: Ezt a konfigot berakjuk az új mérőpadodba(Tényleg nagyon szép lett,Gratulálok) és ott mondjuk 3 percig járatod teli gázon 5,2x5,2 vel, majd ezek után megfodod a puszta kezeddel és azt ott tartod úgy 10 másodpercig. Szerintem ez egy tuti tipp neked hiszen azt mondod hogy "max kézhőmérsékletű" volt a motor néhány perces járatás után,ugyhogy szerinted nem lessz gáz megfogni a mocit 10 mp-ig. Amennyiben ezt megteszed én kifizetem neked egy 6xl-es motor árát, de ha nem tudot ott tartani a kezed akkor te fizeted nekem meg a Hacker 6 xl árát. Várom válaszod a helyet és időpontot illetően (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) 4. A magasság teljesen indiferens, mivel azt írtam is, hogy a végsebesség nem lett sokkal jobb. Ami jobb lett az a vízszintes illetve a függőleges emlekedési sebesség. Nos én úgy láttam a grafikonjaidból hogy te max 190nel zuhanni tudsz, de menni NEM. Ezt a sebességet 1 másodpercig tudtad tartani utánna fell kellet húznod mielőtt apró dirib-darab lett volna a JET. Mondjuk ez is 1 módja a nagy sebesség elérésének csak akkor inkább azt mond légyszi hogy 194-el tud zuhanni 200 méterről (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ez kb olyan mintha azt mondanád hogy az autóm megy 300-at 20 %-os lejtőn (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Mi lenne ha mérnél 1 olyat is mikor nagyjábol egyenesen repül. De ha úgy érzed hogy most igazságtalan voltam veled , kérlek cáfolj meg és rakd föl a magassági adatokat is. Nagyobb sebességet szerintem 1 kissebb emelkedésű csavarral tudnál elérni(mondjuk 5,1x 4,5tel)ekkor a légsebesség ugyan kisseb de a tolóerő nagyobb, és kevesebbet is fogyasztna a kisebb emelkedés miatt. Ezen a sebességen már olyan nagy a légellenállás ,hogy nincs elég tolóerőd a további gyorsuláshoz, vagy a Jetet kellene bevonni fóliával igy csökkenthetnéd az indukált felületi ellenállást amit az Elapor méhsejtszerű egyenletlen felülete okoz. 5. Hogy miért is terhelem túl? Mihez képest is terhelem túl? Azért mert annyira érződik, hogy még sok a tartalék. Egy FunJetbe nem tehetek be egy nagyobb átmérőjű és még nehezebb mocit. Habár a tömege a sebesség növelésében jól jönne, csak a start lenne rosszabb. Ezentúl egy "JET" jellegű gépbe csak magas fordulatú mocit érdemes berakni, a nagyobb átmérőjű mocik pedig már sokkal kisebb KV értékkel készülnek általában a magasabb cellaszám miatt. Ja, és persze azért mert én már csak ilyen vagyok... Na ezért biztos tudnánk neked találni 1 picit nagyobb, nagyobb kv-s mocit, az hogy a Hackernek nincs az még nem azt jelenti hogy nincs is olyan. Pl rendelhetnél te is 1 Medusát (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) 6. Hogy is mérjünk egy JET gépben hatásfokot? Hát a tolóerő mérőpad erre teljesen alkalmatlan. Bármilyen csavarral lehet statikus tolóerőt mérni ez alól a nagyelemkedésű csavarok sem kivételek,bár tény hogy 0 menetsebességnél rossz a hatásfokuk. Ezért célszerübb és egyszerűbb fordulatszámot mérni amiből 1 pillanat alatt megkapod egy progi segítségével a húzóerőt,kimenő telj., légsebesség, a befektetett és a kimenő teljesítmény hányadosa lessz a hajtásláncod hatásfoka Eredendően a pylon légcsavarok csak magas sebességnél adnak jó hatásfokot. Ennek ellenére a gép 3 cellés konfigban is 1100g körüli 4 cellás konfigban pedig 650g körüli statikus tolóerőt prdukált. ( Mérlegre állítva az orránál fogva mértük... ). Itt a "feeling" mond el többet a vízszintes sebesség adatokkal együtt. Kezdem elveszíteni a fonalat, eddig arról volt szó hogy Graupner CAM speed csavarokkal mértél, és most kiderül hogy mégsem? Hiszen a Pylon csavarokat az APC gyártja,vagy nem? 7. Az hogy Ti mit hisztek el vagy mit sem az számomra teljesen semleges. Nem nektek csinálom a tesztjeimet, hanem magunknak. Ez nem önzőség, hanem pusztán kiváncsiság, mivel engem is az extrém repülési módok izgatnak. Ez szerintem nem hit kérdése, hanem a realitásoké. Ha már csinálsz teszteket az a TE döntésed hogy közzé teszed e vagy sem. Viszont ha valamit megosztassz másokkal akkor az a minimum hogy a méréseid teljesek legyenek, ne csak wattokkal dobállódzatok. 8. A mérőpad ami kifogás tárgyát képezte, hogy csak igérjük, de esetleg nem lesz soha sem, most már készen van. Az vesse rám az első követ aki csinált már bármit is ilyen szinten erre a célra. Tudtommal mindenki csak az általam gyártott pad eredményeire várt eddig is... Nem voltak olcsók az alaktrészek sem hozzá, meg időm se volt rá eredendően. Sőt, azt is el kell, hogy mondjam, hogy nem az elektromotorok miatt raktam össze eredendően, hanem hogy a turbinámat tudjam mértni... Nos nem szeretnélek megkövezni, de tudnod kell hogy a mérőpadodat (mondjuk nem ilyen szépet), de meg lehet csinálni kb 6-8 ezer forintból és ugyanazt fogja mérni kb 5% tűréshatáron belül. Nos én nem vártam rá 1 percig sem,de azért örülök hogy elkészült és tényleg jól néz ki 9. Esetleg Ti is nekiállhatnátok pénzt és energiát befektetve hasonló méréseket csinálni, hogy ne csak mi tegyük ezt mindig. Egyrészt lenne valódi vitaalapotok is az elméleti okfejtegtéseken túl, másrészt talán jobban értékelnétek a mi méréseinket... Most nem azért mondom, de én már több mint 2 éve mérek és dokumentálom a méréseimet, eddig körübelül 40-50 motort mértem meg több mint kb 80 fajta csavarral(mielött félreértené vlki 1 jet motort nem mérek mondjuk 10x3,8al ) Ps: A tesztek nem csak az álatlatok privilégizáltnak tekintett Hackerről szólank. Épp most teszteljük a TerraHobby OR500-as mociját is, ami azért nem egy drága motor. Eddig szépen teljesít, habár "nem egy Hacker" mondjuk nem is 1 kategória már csak a súlya miatt sem. És mit is jelent ez? Hát nem fut olyan simán, nem olyan erős, és persze nem is lila... (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) És nem is annyiba kerül Vajon miért van szinte miden gépünkben Hacker Illetve nekem Hyperion? Mondhatnánk persze, hogy mi "könnyen" vagyunk. De ha nem lenne sokkal jobb szerintetek beraknánk? (IMG:style_emoticons/default/excl.gif) Szerintem be, ez részben üzletpolitika ,hiszen modell boltokat üzemeltettek és kell a reklám, vagy nem? Képzeld ha egy Kedával repülnél ami szinte ugyanazt tudja töredék áron , akkor ki venné a Hackert amin persze vlaszeg több a hasznod is. Meg ezt forgalmazzátok amugy is készleten van hát akkor miért vennél pl Dualskyt amikor ez már úgy is ott van? És akkor az image építésről már ne is beszéljünk (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Kössz hogy elolvastál,boccs a néhol ironikus hangvételért (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) UI: Várom válaszod a Fogadással kapcsolatban Üdv Zoltán [/quote] |
|
|
![]() ![]() ![]() |
Szöveges verzió | A pontos idő: 20th June 2025 - 09:28 PM |