Titeket, ez a gép elektromos és OS-15LA mocival is meghajtható.
Bár Én az elektromost jobban kedvelem, de a gyártó mindkét
motortípushoz szükséges motor felfüggesztést tartozékként adja
a gépecskéhez. Kifejezetten dekoratív és a készítésnél nem spórolták
ki a megfelelő mennyiségű ragasztót sem, így elég strapabíró lett.
Technikai adatok:
Szárnyfesztávolság: 980 mm
Hossz: 981 mm
Súly: 580-600gr.
Repcsi súly: 282gr.
Vezérlés: oldalkormány, magassági, csűrő, motor
Javasolt robbanómotor pl: OS15LA, MAGNUM XL15
Javasolt elektromos motor pl: Hacker A20-20L, Hacker A20-22L, Axi 2212/26, Himodel HM29OL, Himodel A2409-18T
Megvásárolható:http://www.rcpanda.hu/shop/product_info.ph...products_id/600
Előzetesen néhány kép aztán részletezem az összerakásról a
további képeket:





Néhány közeli kép a fő darabokról:







Magassági szárny erősítésére két darab 8cm hosszú 3/1 lapos carbon
szálat tettem alulra és felülre alatta felbontottam az oracovert hogy közvetlen a balsahoz ragasszam.





A kétoldal összeragasztását akkor kell elvégezni hamár a magassági szárny elsőfele már a törzsbe bele van ragasztva, mert utólag már nem lehet átdugni a törzsön a készre szerelt mozgórészt !







3 féle Hacker motort terveztem kipróbálni rajta, ezért némi átalakítást
eszközöltem a gyári motor rögzítésen a 3 Hacker motor a következő:
- Hacker A20-20L ( ez a gyári ajánlás )
- Hacker B20-15L 4:1 ( ez egy 4:1 áttételes variáció )
- Hacker A30-28S ( ez pedig a szerény általam kedvelt brutális motorocska! )

Motor felfüggesztés átalakítása, Én mindegyik motort úgy szeretem felrögzíteni hogy később egyszerűen oldható legyen a kötés tehát csavarral, a túloldalon az anyát epoxyval rögzítem így nem esik le.
Sérülésnél meg egyszerűen leszedem a motort és anélkül kezdek bele
a ragacsolásba ezzel elkerülve a motor összekenését !



Itt csak a számomra fontos átalakítást végeztem mert a Hacker A30-28S motornak a forgóköppenye szélesebb mint a gyári ajánlott Hacker A20-20L és hozzáér az orrburkolathoz, ezért már eleve egy kicsit magasabban hagytam a motor felfüggesztéshez szükséges vázszerkezetet. Ezt úgy oldottam meg hogy még összeragasztás előtt kifúrtam a váz törzsbe
illeszkedi kampócskáit 2 es fúrattal, amibe később 1cm-es 2mm carbon
rúdacskákat tettem s ami fontos a vázat nem nyomtam lefele a helyére
hanem epoxyval rögzítettem. Így kb 5mm feljebb került a váz és már
nem ér bele a motor az orrburkolatba !


Mivel igen brutális motorokat is ki fogok próbálni az Extraban így a szárnyat is megerősítem minimálisan egy kis 3/1 lapos carbon szállal.



Ehhez majd kicsit ki kell csiszolni reszelővel az átmenő rtg.lemez helyét hogy a carbon szál is elférjen.





Ezután kövezkezett a papucs összehozása ami nem egyszerű műveletnek tűnik, viszont itt egy megoldás. Hozzátéve hogy nem 1-et rontottam el mire megszületett ez a megoldás.









Aztán jöhetnek a rudazatok.

Nagyjából ennyi ami fontos, itt vannak a kész gépről a képek:






Néhány videó a gyári oldalról, de lesznek saját tesztek is a fent említett motorokkal, meg egyéb tapasztalatok amiket ide fogunk feltenni.
http://www.flitonusamedia.com/vids/Extra330_Mini_Andrew.wmv
http://www.fliton.com/new_english/movie/ex330-2.wmv
http://www.fliton.com/new_english/movie/ex330.wmv