Folytatom a Fliton gépek ismertetését most a Fliton Rogue 3D Bipe
kétfedelű gépecskéről teszek fel némi információt:
Ez a gép is mint a Fliton mini Edge v Fliton mini Extra 330S is két
konfigurációval használható, elektromos és nitro /OS 15LA/ motorral.
Kifejezetten dekoratív mint ahogyan ezt már a Fliton gépeknél megszokhattuk. Készítésnél nem spórolták ki a megfelelő mennyiségű ragasztót sem, így elég strapabíró lett.
Ennél a gépnél már leszerelhető a szárny így könnyebb tárolni, mondjuk
Én összerakva szeretem tartani mert annyira gyönyörű
Technikai adatok:
Szárnyfesztávolság: 806 mm
Hossz: 994 mm
Súly: 680-730gr.
Vezérlés: oldalkormány, magassági, csűrő, motor
Javasolt elektromos motor: Hacker A20-20L, Hacker A20-22L, Hacker A30-28S, A30-16M, Axi 2212/26, Axi 2808/24, Himodel HM29OL, Himodel A2409-18T
Javasolt robbanómotor: OS15LA, MAGNUM XL15
Megvásárolható: http://www.rcpanda.hu/shop/product_info.ph...products_id/601
Előzetesen néhány kép aztán részletezem az összerakásról a
további képeket:
Kevesebb képet készítettem az összerakásról mert gyorsabban összerakható mint a Fliton miniExtra v. miniEdge540 mert itt a szárnyak egyben vannak nem kell külön foglalkozni a két rész összeillesztésével.
Magassági szárny erősítésére két darab 8cm hosszú 3/1 lapos carbon
szálat tettem alulra és felülre alatta felbontottam az oracovert hogy közvetlen a balsahoz ragasszam. A kétoldal összeragasztását akkor kell elvégezni hamár a magassági szárny elsőfele már a törzsbe bele van ragasztva, mert utólag már nem lehet átdugni a törzsön a készre szerelt mozgórészt !
A két fedélrész középső részénél egy speciális csavarral oldható kötés
van aminek a segítségével utólag leszerelhető lesz a szárny a törzsről.
A fődarabban középen van egy carbon rúd merevítés ami befelé végig
megy a törzsbe, ahol belül több ponton csatlakozik a törzshöz. Ott mindenhol célszerű epoxyval majd megpontozni.
A főtartó beragasztása előtt, alóla az oracoverezést szikével óvatosan
kivágjuk, hogy közvetlenül a balsához ragasszuk a főtartót.
Majd a szervó kábelek kivezető nyilását vágjuk ki, célszerű a szervókat
előbb beletenni a szárnyba a törzsbe csavarozás előtt !
Szárnyak előtt raktam üssze a motor tartót.
A motor megválasztásánál Én is úgy döntöttem hogy kipróbálom a gyári
ajánlást egy Hacker A30-16M -et, hát nem bántam meg. Később részletezem miért is
Ezután raktam a helyére a szárnyat középen csavarral lehet rögzíteni a függőleges merevítéseket elöbb ragasztás nélkül tettem a helyére hogy kipróbáljam hogy állna.
Majd készre ragasztottam, ezután már minden fontos dolog a helyére került, jöhettek a rudazatok, a magasságihoz és oldalkormányhoz mindenképpen 2mm carbon rúdazatot javaslok, mert az acél rudazattal viccesen repült a gép, ezt is kicseréltem utólag carbonra. Ha összerakjátok nem kérdés acél felejtős a carbont használjátok fel amit amúgy beletesznek a csomagba.
A kábelek könnyeb elhelyése végett, valamint az akkumlátor szellőzésére kivágtam a törzs alján az oracovert egyébként a gyári ajánlás is ez. Ez azért kell hogy a meleg levegő amit az akkumlátor termel kiszellőzhessen.
Az orrburkolaton és szükséges egy íves nyilást vágni , Én dremmelel
vágtam és csiszoltam ki mert így könnyű volt . Itt jegyzem meg
hogy az orrburkolat üvegszálerősítésű ! A nyilás azért kell mert itt helyezzük majd be meg ki az akkumlátort.
Itt vannak a kész képek:
Kültéri képek:
Itt egy videó a gyári oldalról:
http://www.rcpanda.hu/shop/video/3d_rogue.wmv
Néhány első tapasztalat a gépről: Hihetetlenül kecses vékony erős törzse van a gépnek, így nagyon sok levegő jut a magassági és oldalkormányokra. Fontos megjegyezni hogy mindenhol célszerű leg lightosabbra állítani mindent a rudazatoknál mert bőven elég lesz.
A vékony törzsnek köszönhetően piszok gyors tud lenni a gyári ajánlott motorral, s ennek ellenére nagyon jól kezelhető és nagyon lassan is lehet vele repülni. A gép további érdekessége, hogy úgy orsózik mint egy fúrógép és közben egyenes marad a repülés és nem dobálja a farkát, anélkül hogy bármilyen karral belenyúlnánk ! Szóval a súlypont és az egész gép megtervezése nagyon jól sikerült. Késrepülés magától megy, minden lazán megrepülhető vele, nem kérdés hogy a lógatás is könnyen megy viszont az oldalkormányt is célszerű expozni. Oldalkormánnyal egyhelyben meg lehe vele fordulni.
Röviden ennyi 2-3 repülésen van már túl a kicsike, már lassan kezdek
minden beállítást összehangolni, amint perfect lesz akkor készítünk róla saját videó anyagot is.