Súgó - Keresés - Felhasználók - Naptár
Teljes verzió: Vita a motor márkákról és paramétereikről
RCMODELL MODELLEZŐ FÓRUM > Vezérlés, Elektronika > Szabályzók és egyéb elektronikai kiegészítők
Szaki
Kedves Ákos,

Azért ugye nem azt akorod mondani hogy a Hacker a világ legjobb motorja,ugye?smile.gif

Azért mert az Amcsik majmolják, ök még a sz.rt is megvennek ha jó lenne az image.smile.gif


A Hacker egy jó márka,de nem olcsó kb 3x drágább mint a kínai mocik, de az hogy vlmi olcsóbb nem feltétlenül azt jelenti hogy az rossz is.
Vannak minden gyártónak (a Hackernek is ) jobban és rosszabul sikerült motorjaik.

Hogy csak mondjak néhány példát HXT2730-1300(nálad Hobbywing asszem) vagy az Emax Cf2805
vagy Keda A36-12l nos ezek amocik minden tekintekben legalább olyan jók,ha nem jobbak mint a hasonló kategóriájú Hackerek. smile.gif

Mondjuk sosem értettem hogy te miért akarsz mindent tulterhelni,leégetni?
Miért nem raksz bele 1el nagyobb cuccot?

Meg van némi fogalombeli zavarod is pl: 1100 watt ot kivenni a 6xlböl:)
Ez elég vicces, Te max berakni tudsz ennyit, de kivenni talán ha 500-550 wattot tudsz mert a motort már annyira tulterheled hogy a hatásfoka kb 50 % a másik 50-nel meg lehet télen fűteni, na arra pl jó lenne:)

Amúgy meg szerintem az áttételezett belső forgórészes mocik simán partiban vannak az outrunnerekkel , sokkal kisebb fogyasztás mellet pl b20-40-18l 4,4:1 simán húz 1,2kg 17 A-ből.

És ugyanazon méretű, emelkedésű, de más gyártóju légcsavik sem húznak egyformán,de szerintem ezzel TE is tisztában vagy:)

Üdv Zoli


Szaki
És mond Kedves Ákos ,mivel mértétek az 1100 wattos teljesítmény kivételt?

Vagy csak megsaccoltátok?

smile.gif
Mert zuhanóba ment 185-öt?
panda
Tudod kedves Szaki mi nem szoktunk saccolni azt meghagyjuk a jeti spin szabályzó gyártójának smile.gif
EagleThreeSystem Elogger 150A !

http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm

Majd megkérem a Kövi-t hogy rakja fel a grafikont.
Égbe kilövéskor is vitte a 180-at amíg még látszik.. smile.gif
Szaki
Kedves Ákos,

tudom hogy amit most mondok neked,
az lehet hogy furcsa lessz számodra, de a DATALOGGER-ed NEM ismétlem NEM a kimeneti teljesítményt méri hanem a BEMENET- it, egyszerűsítve hogy te is megértsd, azt hogy a motorod hány ampert fogyaszt mekkora feszültségen és ennek a 2-nek a szorzata adja a BEMENET-ti teljesítményt!!!

Na most hogy ezt már tisztáztuk, kérlek mond meg a kimenetit mivel mértétek?


Na arra befizetek smile.gif
Jó nagy katapultotok lehet smile.gif

Légyszi,rakjátok fel a dataloggerel mért sebességi és MAGASSÁgi grafikonokat is(ebből lánti fogjuk hogy milyen magasról zuhant amikor elérte 1x a 190et 5,2x5,2 vel) smile.gif

panda
Kedves Szaki !

//Azért ugye nem azt akorod mondani hogy a Hacker a világ legjobb motorja,ugye?smile.gif

Ha az összes fent lévő hozzászólást pontosan végig olvasod akkor tök jól olvasható e két név: Plettenberg, Kontronik...
De ez is elkerülte a figyelmed....

//Azért mert az Amcsik majmolják, ök még a sz.rt is megvennek ha jó lenne az image.smile.gif

Ezzel egyetértek de a Hacker nem szar !

//A Hacker egy jó márka,de nem olcsó kb 3x drágább mint a kínai mocik, de az hogy vlmi olcsóbb nem feltétlenül azt jelenti hogy az rossz is.

Ez így is van de ha nem lenne a kínai motor 1/3 a márkásnak nem lehetne eladni. De VAN különbség a kínai és a márkás motorok között.

//Vannak minden gyártónak (a Hackernek is ) jobban és rosszabul sikerült motorjaik.

Ebben ici pic az igazság, inkább úgy fogalmaznék hogy minden alkalmazásra van megfelelő motor de odarakhatunk nem odavaló motort is !

//Hogy csak mondjak néhány példát HXT2730-1300(nálad Hobbywing asszem) vagy az Emax Cf2805

A HXT vagyis "hextronik" a united hobbies választott márka neve , de az eredeti gyártó az Hobbywing.

//vagy Keda A36-12l nos ezek amocik minden tekintekben legalább olyan jók,ha nem jobbak mint a hasonló kategóriájú Hackerek. smile.gif

Ebben piszok nagyott tévedsz ! Ha a legalább olyan jón azt érted hogy azt is be lehet rakni repülőmodellbe akkor ok egyetértek.
Viszont és ami a lényeg a Keda kb 20-30% többet fogyaszt mint a Hacker ebből adódóan 2 vel nagyobb szabályzó kell hozzá hogy
ki tudjad használni vagy leég a szabályzó vagy olyan kicsit légcsavart fogsz rá rakni hogy a rakj rá nagyobb motort szöveggel semmit nem érsz, mert
nem fog húzni. Ez se mindegy hogy mennyire esik be a légcsavar fordulatszáma mert hát ez fontos szerep a húzóerőt ílletőn.

Hamarosan lesz pontos mérés összehasonlítás márkák között mért adatok ahol egyértelmű lesz a különbség ,
mert a mérő pad hosszas munka után elkészült. 10kg húzóerőig jók leszünk.

Eddigi mért eredmények /régebbi mérés/ pl: Keda A20-50S motor 9x3,8 légcsavar 450mah / 11,1v packal tesztelve kb 350 gr húzzóerő
ugyanez Hacker A20-50S 9x3,8 ugyanazzal a packal / a hacker volt a második mérés / kb 540gr szóval szerintem jelentős a különbség
arról nem is beszélve hogy a keda elfűti hőbe az energiát a hacker meg csont hideg...

Másik teszt Keda A36-16M motor 10x4,7 légcsavarral 2200mah/11,1V kb 50-55A csúcsfogyasztás ugyanez a Hacker A30-16M el pedig 34A körül volt.
húzóerőt nem mértem de a hacker széttépte az Acromastert....
De mindegyik mérést az új mérő paddal is meg fogjuk ismételni.

//Mondjuk sosem értettem hogy te miért akarsz mindent tulterhelni,leégetni?

Mert akkor lesz a legjobb súly és teljesítmény arány a gépedben.
Leégetni semmit nem égetünk le mert mindent előtte kimérünk és tesztelünk.
Nincs leégett Hacker motorom, egyébként ha leégne 99% mindent legaranciázunk ahogy eddig is.

//Miért nem raksz bele 1el nagyobb cuccot?

Van ahol jobb lesz a gép a kisebb motorral nagyobb cellaszámmal és persze van olyan konfig ahol 1-el nagyobb motor teszünk
be, de azt is megterheljük rendesen, mert miért ne, ha már kezdettől fogva van megfelelő műszerűnk , tapasztalatunk és megfelelő
háttér alkatrész vagy légcsavar parkunk amiből lényegesen több lehetőségünk van a tesztelésre és élünk is vele mindennap.

//Meg van némi fogalombeli zavarod is pl: 1100 watt ot kivenni a 6xlböl:)

Ez a folyamatos vesszőparipátok mint a .hu fórumon van a repülőgépedben műszered elogger vagy hasonló ? mert ha nincs akkor érdekes a hozzászólás...

//Ez elég vicces, Te max berakni tudsz ennyit, de kivenni talán ha 500-550 wattot tudsz mert a motort már annyira tulterheled hogy a hatásfoka kb 50 % a másik 50-nel meg lehet télen fűteni, na arra pl jó lenne:)

Ha a hatásfok 50% lenne akkor túrót érne a Funjet, de erről szó sincs, ha szar lenne a hatásfok akkor a repidő is szar lenne , erről sincs szó , tehát
szerintem próbálkozol belekötni a működő de számodra hihetetlen használatba.
Szerintem a fórumban építő jellegű hozzászólást kellene közölni nem szétverni pláne ezt úgy megtenni, hogy úgy érzem csak sűrolod a témát.

//Amúgy meg szerintem az áttételezett belső forgórészes mocik simán partiban vannak az outrunnerekkel , sokkal kisebb fogyasztás mellet pl b20-40-18l 4,4:1 simán húz 1,2kg 17 A-ből.

Ezzel egyetértek ezt is teszteltem de nem szerintem teszteltem , hanem leteszteltem tehát nekem erről pontos méréseim és adataim vannak.
A 17A az 19A igaz a légcsavar fordulatszámot nem hasonlítottam össze de a Hacker B20-15XL 4:1 áttétel kontra Hacker A30-28S ami súlyban 1 gr
nehezebb agyonverte a belsőforgórészes húzóerejét és dinamikáját a fogyasztása rosszabb ez igaz, most is ezen tökölök hogy melyik legyen
az egyik ultrakönnyűsített balsa JJ ben ha kész lesz de több mint hogy a külső forgórészes A30-28S lesz a nyerő továbbra is....

//És ugyanazon méretű, emelkedésű, de más gyártóju légcsavik sem húznak egyformán,de szerintem ezzel TE is tisztában vagy:)

Ezt nem is értem, itt is pontatlan vagy mert csak azt írtam hogy nincs igazán nagy szemmel és repülés érzettbeni különbség a Funjet-be
használható légcsavarok között max repidőben mert mindegyikkel atom gyors. Természetesen van különbség az APC és Graupner között
de ezt a levegőben mikor repül az életbe nem mondod meg melyik van éppen a gépen. Persze ha most arra gondoltál hogy az
APC és az olcsó /gyenge/ GWS vagy egyéb olcsó légcsavarok között van különbség ez nem volt kérdés de nem is erről beszélgetünk a FunJet topicban
hanem a FunJet tunningolása stb.... és mivel objektíven próbáljuk tájékoztatni a többieket azért tesszük a helyére a sok sok hozzászólás
után a félrevezethető információkat.

Üdv.
Ákos
Szaki
Kedves Ákos !

//Azért ugye nem azt akorod mondani hogy a Hacker a világ legjobb motorja,ugye?

Ha az összes fent lévő hozzászólást pontosan végig olvasod akkor tök jól olvasható e két név: Plettenberg, Kontronik...
De ez is elkerülte a figyelmed....


--- Nem, nem kerülte el a figyelmemet csak úgy látom hogy nagyon elfogult vagy a Hackerrel kapcsoltban.----


//Azért mert az Amcsik majmolják, ök még a sz.rt is megvennek ha jó lenne az image.

Ezzel egyetértek de a Hacker nem szar !


--- Én ilyet nem is mondtam ha elkerülte volna a figyelmedet. --------

//A Hacker egy jó márka,de nem olcsó kb 3x drágább mint a kínai mocik, de az hogy vlmi olcsóbb nem feltétlenül azt jelenti hogy az rossz is.

Ez így is van de ha nem lenne a kínai motor 1/3 a márkásnak nem lehetne eladni. De VAN különbség a kínai és a márkás motorok között.

--- Minimális, ami nem tükrözi a 3xos árat -----


//Vannak minden gyártónak (a Hackernek is ) jobban és rosszabul sikerült motorjaik.

Ebben ici pic az igazság, inkább úgy fogalmaznék hogy minden alkalmazásra van megfelelő motor de odarakhatunk nem odavaló motort is !

---- Ezt nagyon diplomatikusan mondtad. smile.gif ------

//Hogy csak mondjak néhány példát HXT2730-1300(nálad Hobbywing asszem) vagy az Emax Cf2805

A HXT vagyis "hextronik" a united hobbies választott márka neve , de az eredeti gyártó az Hobbywing.

//vagy Keda A36-12l nos ezek amocik minden tekintekben legalább olyan jók,ha nem jobbak mint a hasonló kategóriájú Hackerek.

Ebben piszok nagyott tévedsz ! Ha a legalább olyan jón azt érted hogy azt is be lehet rakni repülőmodellbe akkor ok egyetértek.

--- Nem a fizikai beszerelhetőségére gondoltam,hanem a hatásfokukra.smile.gif ---

Viszont és ami a lényeg a Keda kb 20-30% többet fogyaszt mint a Hacker ebből adódóan 2 vel nagyobb szabályzó kell hozzá hogy
ki tudjad használni vagy leég a szabályzó vagy olyan kicsit légcsavart fogsz rá rakni hogy a rakj rá nagyobb motort szöveggel semmit nem érsz, mert
nem fog húzni.

---- Ez hülyeség, te is tudod hogy pont a Hacker fogyaszt többet és húz is többet 1 picit mint a Keda ----

Ez se mindegy hogy mennyire esik be a légcsavar fordulatszáma mert hát ez fontos szerep a húzóerőt ílletőn.

--- Ebben 1et értünk-----

Hamarosan lesz pontos mérés összehasonlítás márkák között mért adatok ahol egyértelmű lesz a különbség ,
mert a mérő pad hosszas munka után elkészült. 10kg húzóerőig jók leszünk.

--- Már nagyon régóta készül ez a pad smile.gif ,jó lenne ha lenne és akkor nem csak Bemenő teljesítményt
tudnál mérni ------


Eddigi mért eredmények /régebbi mérés/ pl: Keda A20-50S motor 9x3,8 légcsavar 450mah / 11,1v packal tesztelve kb 350 gr húzzóerő
ugyanez Hacker A20-50S 9x3,8 ugyanazzal a packal / a hacker volt a második mérés / kb 540gr szóval szerintem jelentős a különbség
arról nem is beszélve hogy a keda elfűti hőbe az energiát a hacker meg csont hideg...

Másik teszt Keda A36-16M motor 10x4,7 légcsavarral 2200mah/11,1V kb 50-55A csúcsfogyasztás ugyanez a Hacker A30-16M el pedig 34A körül volt.

--- Akkor az a Keda valamiért hibás lehetett. -------

húzóerőt nem mértem de a hacker széttépte az Acromastert....
De mindegyik mérést az új mérő paddal is meg fogjuk ismételni.

---- Ellenpélda, szintén az Acroba volt Keda A36-12L 3cella APC E 12x6 több mint 2kg huzóerő 38A Csúcsfogyasztás. Vagy 1 másik : HXT 2730(24g) 3s 620 GWS hd9x5 10,5 v 8,8A 520g mondj 1 olyan hacker motort ami ezt tudja smile.gif Nem tudsz --------

//Mondjuk sosem értettem hogy te miért akarsz mindent tulterhelni,leégetni?

Mert akkor lesz a legjobb súly és teljesítmény arány a gépedben.
Leégetni semmit nem égetünk le mert mindent előtte kimérünk és tesztelünk.
Nincs leégett Hacker motorom, egyébként ha leégne 99% mindent legaranciázunk ahogy eddig is.

---- Ez megint nem igaz mert pont te mesélted kb 1,5 éve hogy nálad föstölt le a b20-4018l gyári áttátellel 12x6 csavarral smile.gif -----

//Miért nem raksz bele 1el nagyobb cuccot?

Van ahol jobb lesz a gép a kisebb motorral nagyobb cellaszámmal és persze van olyan konfig ahol 1-el nagyobb motor teszünk
be, de azt is megterheljük rendesen, mert miért ne, ha már kezdettől fogva van megfelelő műszerűnk , tapasztalatunk és megfelelő
háttér alkatrész vagy légcsavar parkunk amiből lényegesen több lehetőségünk van a tesztelésre és élünk is vele mindennap.

---- Pl azért ne ,mert kinyirod a motort az akksit meg mindent, amúgy meg teljesen fölösleges a dolgokat rossz hatásfokkal üzemeltetni hogy 2x annyit fogyasszon csak azért hogy 50 grammal többet húzzon, inkább 1 picit nagyobb motor , kisseb fogyasztás ,azonos huzóerő ------

//Meg van némi fogalombeli zavarod is pl: 1100 watt ot kivenni a 6xlböl:)

Ez a folyamatos vesszőparipátok mint a .hu fórumon van a repülőgépedben műszered elogger vagy hasonló ? mert ha nincs akkor érdekes a hozzászólás...

---- Nézd ,nem bántásképp mondom,de szerintem neked nincs müszaki végzetséged,ezért nem is értessz hozzá, talán ezért is dobálozol olyan számokkal,fogalmakkal amihez lövésed sincs. -----

//Ez elég vicces, Te max berakni tudsz ennyit, de kivenni talán ha 500-550 wattot tudsz mert a motort már annyira tulterheled hogy a hatásfoka kb 50 % a másik 50-nel meg lehet télen fűteni, na arra pl jó lenne:)

Ha a hatásfok 50% lenne akkor túrót érne a Funjet, de erről szó sincs, ha szar lenne a hatásfok akkor a repidő is szar lenne , erről sincs szó , tehát
szerintem próbálkozol belekötni a működő de számodra hihetetlen használatba.
Szerintem a fórumban építő jellegű hozzászólást kellene közölni nem szétverni pláne ezt úgy megtenni, hogy úgy érzem csak sűrolod a témát.

---- Ha a hatásfok jó lenne 1. akkor nem ennyit fogyasztana
2. ennyit fogyasztana de kb 230at menne

Nem szétverni akarom,söt példás ha teljesítményt, sebességet mértek és ezt közzé teszitek,ezzel nincs is semmi baj,de ha ezt teszed akkor tedd pontosan és ne mondj olyan számokat amik nem valósak, illetve nem tudod te sem hogy az mit is jelent valójában. Ha valaki kettönk küzül csak súrólja a témát az valószínűleg TE leszel smile.gif-----




//Amúgy meg szerintem az áttételezett belső forgórészes mocik simán partiban vannak az outrunnerekkel , sokkal kisebb fogyasztás mellet pl b20-40-18l 4,4:1 simán húz 1,2kg 17 A-ből.

Ezzel egyetértek ezt is teszteltem de nem szerintem teszteltem , hanem leteszteltem tehát nekem erről pontos méréseim és adataim vannak.

--- Nos én ezt 1 Keda 20-40-18l mértem talán ezért lehet hogy a te Hackered még 2 Amperrel többet is fogyasztott smile.gif --------


A 17A az 19A igaz a légcsavar fordulatszámot nem hasonlítottam össze de a Hacker B20-15XL 4:1 áttétel kontra Hacker A30-28S ami súlyban 1 gr
nehezebb agyonverte a belsőforgórészes húzóerejét és dinamikáját a fogyasztása rosszabb ez igaz, most is ezen tökölök hogy melyik legyen
az egyik ultrakönnyűsített balsa JJ ben ha kész lesz de több mint hogy a külső forgórészes A30-28S lesz a nyerő továbbra is....


//És ugyanazon méretű, emelkedésű, de más gyártóju légcsavik sem húznak egyformán,de szerintem ezzel TE is tisztában vagy:)

Ezt nem is értem, itt is pontatlan vagy mert csak azt írtam hogy nincs igazán nagy szemmel és repülés érzettbeni különbség a Funjet-be
használható légcsavarok között max repidőben mert mindegyikkel atom gyors. Természetesen van különbség az APC és Graupner között
de ezt a levegőben mikor repül az életbe nem mondod meg melyik van éppen a gépen.

--- Ezt örömmel hallom mert legútobb még azt mondtad hogy mind 1ik csavar egyfronám húz---

Persze ha most arra gondoltál hogy az
APC és az olcsó /gyenge/ GWS vagy egyéb olcsó légcsavarok között van különbség ez nem volt kérdés de nem is erről beszélgetünk a FunJet topicban
hanem a FunJet tunningolása stb.... és mivel objektíven próbáljuk tájékoztatni a többieket azért tesszük a helyére a sok sok hozzászólás
után a félrevezethető információkat.

---- Pont ezt szertném én töled kérni,hogy ne mondj olyan dolgokat amik félrevezetőek lennének pl 1100w kimenő teljesítmény, szerintem ebben az esetben az lenne a leg objektívebb ha nem hangoztatnád a továbbiakban ezt az álltalad tévesen értelmezett teljesítményt és egy korrekt méréssel, számolással kijavítanád korábbi sorozatos tévedéseidet egy pontos adattal, mielött a tisztelt modellező társak megrohannák a boltot 1100wattos Hacker motorokért. smile.gif----

Üdv
Zoltán


Üdv.
Ákos
[/quote]
Csabcsa
IDÉZET(Szaki @ Mar 6 2008, 02:33 AM) *
A moci amit rendeltél az kb azt tudja mint a 6xl sad.gif
Az adatok amit a Meduza oldalárol kalkuláltál azok nagyon,nagyon optimisták,sajnos a valóság ennél sokkal szomorúbb sad.gif

APC 4,75 x4,75 4 celláról (13.5v) 40-44 amps kb 30500 rpm 850-880g huzóerő
kb mint a 6xl sad.gif és nehezebb is nála, viszont ez nincs annyira talán annyira tulterhelve mint a Hacker,
ugyhogy nyáron 35 fokban sem fog leégni, mondjuk ezt a 6xl-röl már nem mondható el:)

Majd kiváncsi leszek mi lessz nyáron a sok 'kinyomom a szemét' Hackerrel 35 fokban:)


Szia Szaki!

A Medusa-ról írtakat tapasztatból írod, azaz használtál ilyen mocit?
A Medusa-ra nem más miatt, mint a 91% hatásfok végett esett a választásom, ha már azt tudni fogja mint a 6XL tökéletesen elégedett leszek vele.
A 1100W ( gyári érték majd négyszerese angry.gif ) felvett teljesítményt a 6XL esetében, ráadásul "csont hideg" motor jelzővel, erősen kétlem én is, talán csak az elhiszi aki sosem modellezett még! huh.gif
Én csak azt láttam a 6XL kapcsán, hogy egy Mini Titánban 4 cellával tényleg szépen ment a gép, de viszont a motor ebben időben is kb. már vagy 60-65 fokos volt, a Dani barátom meg is jegyezte, hogy nyáron azért a zabszem ott figyel majd a hátsólyában a hőfok végett.
Ezért is kétlem a tök hideg jelzőt, mert a Z10-es simán leégett, viszont a Titánban, csak 40 fokos szokott lenni maximum 4 cellával, mint írtam is lehet, hogy a 3000KV érték volt csak sok a 4,7×4,7-es csavarnak és nem tudott kellően leforogni a motor és ezért nagyon sokat vett fel áramból, hatásfok drasztikusan lecsökkent, amit a fogyasztás és a melegedő 75A-es szabályzó is alátámaszt.
Csabcsa
Egyébként átnéztem a Kövi loggerrel felvett grakonjait és ott én csúcstüskékben sem tudtam 1100W-ot számolni, de még 1060W sem. rolleyes.gif
4,7×4,7-tel a következőt mérte tüskékben 47,34A×14,5V=686,43W az átlag ettől azért sokkal lejjebb van.
5,2×5,2-vel tüskében 67,07×14=938,98W szintén csak csúcs tüskében, az átlag szintén jóval lejjebb van és nem is biztos, hogy 14V feszültséggel kellene számolnom, sőt szinte biztos,hogy nem.
Így azért már nem is biztos, hogy az 1100W az valóban annyi is, inkább csak parasztvakítás szerintem.
airgonzales
Ezt szeretem a modellezésbe...

Amikor ennyire áramlik a szeretet
LOL!
biggrin.gif
Kövi
No, akkor mivel meg lettem szólíttatva, akkor egy két tény:

1. A grafikonon a teljesítményt nem tettem ki, de ki fogom este rakni, csak most Pesten vagyok a grafikon pedig otthon...
2. A maximális teljesítmény (amit persze felvett ) az 1065W volt. Mivel az Ákosnak én meséltem és Ő nem látta, ezért a közel 1100W maradt meg benne.
3. A motor az átáramló hűtő levegő teljes hiánya mellett sem volt meleg. Mit is jelent ez? Kézzel megfogva a start után pár percel sem volt meleg ( max kézhőméréskletű... ). Nem mértem hőmérővel, mivel annyira "hideg" maradt. Tehát a hatásfoka sem volt olyan rossz ( 50%??!!! ) mivel az legalább 300-400W folyamatos fűtő teljesítményt jelentett volna...
4. A magasság teljesen indiferens, mivel azt írtam is, hogy a végsebesség nem lett sokkal jobb. Ami jobb lett az a vízszintes illetve a függőleges emlekedési sebesség.
5. Hogy miért is terhelem túl? Mihez képest is terhelem túl? Azért mert annyira érződik, hogy még sok a tartalék.
Egy FunJetbe nem tehetek be egy nagyobb átmérőjű és még nehezebb mocit. Habár a tömege a sebesség növelésében jól jönne, csak a start lenne rosszabb. Ezentúl egy "JET" jellegű gépbe csak magas fordulatú mocit érdemes berakni, a nagyobb átmérőjű mocik pedig már sokkal kisebb KV értékkel készülnek általában a magasabb cellaszám miatt. Ja, és persze azért mert én már csak ilyen vagyok...
6. Hogy is mérjünk egy JET gépben hatásfokot? Hát a tolóerő mérőpad erre teljesen alkalmatlan. Eredendően a pylon légcsavarok csak magas sebességnél adnak jó hatásfokot. Ennek ellenére a gép 3 cellés konfigban is 1100g körüli 4 cellás konfigban pedig 650g körüli statikus tolóerőt prdukált. ( Mérlegre állítva az orránál fogva mértük... ). Itt a "feeling" mond el többet a vízszintes sebesség adatokkal együtt.
7. Az hogy Ti mit hisztek el vagy mit sem az számomra teljesen semleges. Nem nektek csinálom a tesztjeimet, hanem magunknak. Ez nem önzőség, hanem pusztán kiváncsiság, mivel engem is az extrém repülési módok izgatnak.
8. A mérőpad ami kifogás tárgyát képezte, hogy csak igérjük, de esetleg nem lesz soha sem, most már készen van. Az vesse rám az első követ aki csinált már bármit is ilyen szinten erre a célra. Tudtommal mindenki csak az általam gyártott pad eredményeire várt eddig is... Nem voltak olcsók az alaktrészek sem hozzá, meg időm se volt rá eredendően. Sőt, azt is el kell, hogy mondjam, hogy nem az elektromotorok miatt raktam össze eredendően, hanem hogy a turbinámat tudjam mértni...
9. Esetleg Ti is nekiállhatnátok pénzt és energiát befektetve hasonló méréseket csinálni, hogy ne csak mi tegyük ezt mindig. Egyrészt lenne valódi vitaalapotok is az elméleti okfejtegtéseken túl, másrészt talán jobban értékelnétek a mi méréseinket...


Ps: A tesztek nem csak az álatlatok privilégizáltnak tekintett Hackerről szólank. Épp most teszteljük a TerraHobby OR500-as mociját is, ami azért nem egy drága motor. Eddig szépen teljesít, habár "nem egy Hacker". És mit is jelent ez? Hát nem fut olyan simán, nem olyan erős, és persze nem is lila... tongue.gif
Vajon miért van szinte miden gépünkben Hacker Illetve nekem Hyperion? Mondhatnánk persze, hogy mi "könnyen" vagyunk. De ha nem lenne sokkal jobb szerintetek beraknánk? excl.gif
Kövi
Amúgy egy pár kép illetve infó a mérő konfigról:

A pad speciális miniatűr NB lineáris vezetékekeken tud elmozdulni. Az anyaga 4 illetve 2mm-es carbon lemez illetve 7075-ös alumínium.
A szenzor egy 10kg méréstartományú 1g felbontású német mérlegből származik a kijelzővel együtt.
A villamos adatokat egy MEDUSA POWER ANALIZER rögzíti, akár PC-n is folyamatosan.

A padra akár a Hacker A50 illetve C50 méretű mocit lehet max felrakni. A legkisebb az A10...
SAS
Szia Kövi !

IDÉZET
Ps: A tesztek nem csak az álatlatok privilégizáltnak tekintett Hackerről szólank. Épp most teszteljük a TerraHobby OR500-as mociját is, ami azért nem egy drága motor. Eddig szépen teljesít, habár "nem egy Hacker". És mit is jelent ez? Hát nem fut olyan simán, nem olyan erős, és persze nem is lila... tongue.gif


Érdeklődve várom az eredményeket.
Nekem már be van építve a gépbe, csak még nem reptetem meg, mert a propellerrel vagyok gondban.
Motor kalkulátorral számolgattam, és ehhez a fordulathoz ( KV 3800) 3 cella lipo mellett 4,5*4,1 ; 4,7*4,2 ; 4,7*4,7 propeller méretek adódtak, amit kereskedésekben el lehet érni. Itt 28-35 A-ig és 580-650 gr tolóerőig számolt a kalkulátor, (próbáltam két félét is, hasonló eredményekkel).
Ugyan ezen kalkulátorral a legmeggyőzőbb eredményt ( elég érdekes, hogy kisseb menetemelkedéssel produkálta mindezt ) 4,6*3 propeller dobta ki, 27 A-es áramfelvétel mellett, 760 gr tolóerőt számolt a kalkulátor.
Tudom, hogy ezek nem valós adatok, és sok saját tulajdonságtól függ a valóság, de jelenleg nincs más eszköz a kezemben.
Igazából nem a számok a lényegessek a számomra, hanem a tendencia, hogy merre is induljak el, játéknak jó volt.
A fantáziámat meg birizgálja, hogy mi is lenne az ésszerű megoldás, füst és akkupuffadás nélkül.

Üdv. SAS

Csabcsa
Szia István!

Jó kis pad lett, gratula!
Érdeklődve várjuk a padon mért, 6XL mutatóit!
Szaki
Szia Kövi,

No, akkor mivel meg lettem szólíttatva, akkor egy két tény:

---Örülök hogy itt vagy és tisztázhatjuk Ákos korábbi sorozatos tévedéseit (szerintem is a tények beszéljenek,ne a legendák az 1100 wattos Hackerröl smile.gif--------

1. A grafikonon a teljesítményt nem tettem ki, de ki fogom este rakni, csak most Pesten vagyok a grafikon pedig otthon...
----Már este van és én még nem látom,vagy melyik estére gondoltál?----

2. A maximális teljesítmény (amit persze felvett ) az 1065W volt. Mivel az Ákosnak én meséltem és Ő nem látta, ezért a közel 1100W maradt meg benne.

----Nos, Ákos ezt úgy adta elő, hogy Ő kivette ezt a teljesítményt és nem berakta azt, Örülök hogy te inkább beratkad minthogy kivetted volna.smile.gif Bár egy nagyobb csavarral szerintem lehet hogy még az az 1,2kw-os álomhatárt is áltléphetnétek némi ozónszaggal kisérve

3. A motor az átáramló hűtő levegő teljes hiánya mellett sem volt meleg. Mit is jelent ez? Kézzel megfogva a start után pár percel sem volt meleg ( max kézhőméréskletű... ). Nem mértem hőmérővel, mivel annyira "hideg" maradt. Tehát a hatásfoka sem volt olyan rossz ( 50%??!!! ) mivel az legalább 300-400W folyamatos fűtő teljesítményt jelentett volna...

Ez valóban nagyon jó hír, mindenféle hűtés nélkül sem melegszik 4celláról 5,2x5,2 -es csavarral, és lásd én milyen komolyan gondolom, lenne számotokra 1 komoly ajánlatom,fogadásom:

Ezt a konfigot berakjuk az új mérőpadodba(Tényleg nagyon szép lett,Gratulálok) és ott mondjuk 3 percig járatod teli gázon 5,2x5,2 vel, majd ezek után megfodod a puszta kezeddel és azt ott tartod úgy 10 másodpercig. Szerintem ez egy tuti tipp neked hiszen azt mondod hogy "max kézhőmérsékletű" volt a motor néhány perces járatás után,ugyhogy szerinted nem lessz gáz megfogni a mocit 10 mp-ig.

Amennyiben ezt megteszed én kifizetem neked egy 6xl-es motor árát, de ha nem tudot ott tartani a kezed akkor te fizeted nekem meg a Hacker 6 xl árát.

Várom válaszod a helyet és időpontot illetően smile.gif


4. A magasság teljesen indiferens, mivel azt írtam is, hogy a végsebesség nem lett sokkal jobb. Ami jobb lett az a vízszintes illetve a függőleges emlekedési sebesség.

Nos én úgy láttam a grafikonjaidból hogy te max 190nel zuhanni tudsz, de menni NEM. Ezt a sebességet 1 másodpercig tudtad tartani utánna fell kellet húznod mielőtt apró dirib-darab lett volna a JET. Mondjuk ez is 1 módja a nagy sebesség elérésének csak akkor inkább azt mond légyszi hogy 194-el tud zuhanni 200 méterről smile.gif Ez kb olyan mintha azt mondanád hogy az autóm megy 300-at 20 %-os lejtőn smile.gif Mi lenne ha mérnél 1 olyat is mikor nagyjábol egyenesen repül.
De ha úgy érzed hogy most igazságtalan voltam veled , kérlek cáfolj meg és rakd föl a magassági adatokat is.
Nagyobb sebességet szerintem 1 kissebb emelkedésű csavarral tudnál elérni(mondjuk 5,1x 4,5tel)ekkor a légsebesség ugyan kisseb de a tolóerő nagyobb, és kevesebbet is fogyasztna a kisebb emelkedés miatt. Ezen a sebességen már olyan nagy a légellenállás ,hogy nincs elég tolóerőd a további gyorsuláshoz, vagy a Jetet kellene bevonni fóliával igy csökkenthetnéd az indukált felületi ellenállást amit az Elapor méhsejtszerű egyenletlen felülete okoz.


5. Hogy miért is terhelem túl? Mihez képest is terhelem túl? Azért mert annyira érződik, hogy még sok a tartalék.
Egy FunJetbe nem tehetek be egy nagyobb átmérőjű és még nehezebb mocit. Habár a tömege a sebesség növelésében jól jönne, csak a start lenne rosszabb. Ezentúl egy "JET" jellegű gépbe csak magas fordulatú mocit érdemes berakni, a nagyobb átmérőjű mocik pedig már sokkal kisebb KV értékkel készülnek általában a magasabb cellaszám miatt. Ja, és persze azért mert én már csak ilyen vagyok...

Na ezért biztos tudnánk neked találni 1 picit nagyobb, nagyobb kv-s mocit, az hogy a Hackernek nincs az még nem azt jelenti hogy nincs is olyan. Pl rendelhetnél te is 1 Medusát smile.gif


6. Hogy is mérjünk egy JET gépben hatásfokot? Hát a tolóerő mérőpad erre teljesen alkalmatlan.

Bármilyen csavarral lehet statikus tolóerőt mérni ez alól a nagyelemkedésű csavarok sem kivételek,bár tény hogy 0 menetsebességnél rossz a hatásfokuk. Ezért célszerübb és egyszerűbb fordulatszámot mérni amiből 1 pillanat alatt megkapod egy progi segítségével a húzóerőt,kimenő telj., légsebesség, a befektetett és a kimenő teljesítmény hányadosa lessz a hajtásláncod hatásfoka

Eredendően a pylon légcsavarok csak magas sebességnél adnak jó hatásfokot. Ennek ellenére a gép 3 cellés konfigban is 1100g körüli 4 cellás konfigban pedig 650g körüli statikus tolóerőt prdukált. ( Mérlegre állítva az orránál fogva mértük... ). Itt a "feeling" mond el többet a vízszintes sebesség adatokkal együtt.

Kezdem elveszíteni a fonalat, eddig arról volt szó hogy Graupner CAM speed csavarokkal mértél, és most kiderül hogy mégsem? Hiszen a Pylon csavarokat az APC gyártja,vagy nem?


7. Az hogy Ti mit hisztek el vagy mit sem az számomra teljesen semleges. Nem nektek csinálom a tesztjeimet, hanem magunknak. Ez nem önzőség, hanem pusztán kiváncsiság, mivel engem is az extrém repülési módok izgatnak.

Ez szerintem nem hit kérdése, hanem a realitásoké. Ha már csinálsz teszteket az a TE döntésed hogy közzé teszed e vagy sem. Viszont ha valamit megosztassz másokkal akkor az a minimum hogy a méréseid teljesek legyenek, ne csak wattokkal dobállódzatok.

8. A mérőpad ami kifogás tárgyát képezte, hogy csak igérjük, de esetleg nem lesz soha sem, most már készen van. Az vesse rám az első követ aki csinált már bármit is ilyen szinten erre a célra. Tudtommal mindenki csak az általam gyártott pad eredményeire várt eddig is... Nem voltak olcsók az alaktrészek sem hozzá, meg időm se volt rá eredendően. Sőt, azt is el kell, hogy mondjam, hogy nem az elektromotorok miatt raktam össze eredendően, hanem hogy a turbinámat tudjam mértni...

Nos nem szeretnélek megkövezni, de tudnod kell hogy a mérőpadodat (mondjuk nem ilyen szépet), de meg lehet csinálni kb 6-8 ezer forintból és ugyanazt fogja mérni kb 5% tűréshatáron belül.
Nos én nem vártam rá 1 percig sem,de azért örülök hogy elkészült és tényleg jól néz ki


9. Esetleg Ti is nekiállhatnátok pénzt és energiát befektetve hasonló méréseket csinálni, hogy ne csak mi tegyük ezt mindig. Egyrészt lenne valódi vitaalapotok is az elméleti okfejtegtéseken túl, másrészt talán jobban értékelnétek a mi méréseinket...

Most nem azért mondom, de én már több mint 2 éve mérek és dokumentálom a méréseimet, eddig körübelül 40-50 motort mértem meg több mint kb 80 fajta csavarral(mielött félreértené vlki 1 jet motort nem mérek mondjuk 10x3,8al )

Ps: A tesztek nem csak az álatlatok privilégizáltnak tekintett Hackerről szólank. Épp most teszteljük a TerraHobby OR500-as mociját is, ami azért nem egy drága motor. Eddig szépen teljesít, habár "nem egy Hacker" mondjuk nem is 1 kategória már csak a súlya miatt sem. És mit is jelent ez? Hát nem fut olyan simán, nem olyan erős, és persze nem is lila... tongue.gif És nem is annyiba kerül
Vajon miért van szinte miden gépünkben Hacker Illetve nekem Hyperion? Mondhatnánk persze, hogy mi "könnyen" vagyunk. De ha nem lenne sokkal jobb szerintetek beraknánk? excl.gif

Szerintem be, ez részben üzletpolitika ,hiszen modell boltokat üzemeltettek és kell a reklám, vagy nem? Képzeld ha egy Kedával repülnél ami szinte ugyanazt tudja töredék áron , akkor ki venné a Hackert amin persze vlaszeg több a hasznod is. Meg ezt forgalmazzátok amugy is készleten van hát akkor miért vennél pl Dualskyt amikor ez már úgy is ott van? És akkor az image építésről már ne is beszéljünk smile.gif

Kössz hogy elolvastál,boccs a néhol ironikus hangvételért smile.gif

UI: Várom válaszod a Fogadással kapcsolatban

Üdv
Zoltán

[/quote]
Szaki
IDÉZET(Csabcsa @ Mar 6 2008, 06:16 AM) *
Szia Szaki!

A Medusa-ról írtakat tapasztatból írod, azaz használtál ilyen mocit?
A Medusa-ra nem más miatt, mint a 91% hatásfok végett esett a választásom, ha már azt tudni fogja mint a 6XL tökéletesen elégedett leszek vele.
A 1100W ( gyári érték majd négyszerese angry.gif ) felvett teljesítményt a 6XL esetében, ráadásul "csont hideg" motor jelzővel, erősen kétlem én is, talán csak az elhiszi aki sosem modellezett még! huh.gif
Én csak azt láttam a 6XL kapcsán, hogy egy Mini Titánban 4 cellával tényleg szépen ment a gép, de viszont a motor ebben időben is kb. már vagy 60-65 fokos volt, a Dani barátom meg is jegyezte, hogy nyáron azért a zabszem ott figyel majd a hátsólyában a hőfok végett.
Ezért is kétlem a tök hideg jelzőt, mert a Z10-es simán leégett, viszont a Titánban, csak 40 fokos szokott lenni maximum 4 cellával, mint írtam is lehet, hogy a 3000KV érték volt csak sok a 4,7×4,7-es csavarnak és nem tudott kellően leforogni a motor és ezért nagyon sokat vett fel áramból, hatásfok drasztikusan lecsökkent, amit a fogyasztás és a melegedő 75A-es szabályzó is alátámaszt.


Szia Csabcsa,

Nem volt még ilyen mocim, az adatok szintén szimuláltak ahogy a tiéd is azok voltak, de az enyémek valószínűleg be igazolódnak majd,ha megjön az új mocid és tudsz vlmit mérni majd.
Én azt mondom hogy kb 5-6%-ot tévedek kb.

Nem hallotam még olyan mociról ami 91%-on menne, és ezt mondjuk a csúcsterhelhetősége közelében tenné .

Mondjuk a gyári adatlap is hibás mert azt mondja hogy: Imax 42A a Vmax meg 24 volt, akkor hogy lehet a teljesítménye csak 302 WATT?

Nekem a legnagyobb jóindulat mellet is csak 78%-ra jött ki a hatásfok a veszteség pedig 110 watt.

Szeretnék tévedni ,mert akkor én is rendelnék 1 ilyet smile.gif

Tényleg, mikor jön meg?
Szaki
IDÉZET(SAS @ Mar 6 2008, 02:24 PM) *
Szia Kövi !
Érdeklődve várom az eredményeket.
Nekem már be van építve a gépbe, csak még nem reptetem meg, mert a propellerrel vagyok gondban.
Motor kalkulátorral számolgattam, és ehhez a fordulathoz ( KV 3800) 3 cella lipo mellett 4,5*4,1 ; 4,7*4,2 ; 4,7*4,7 propeller méretek adódtak, amit kereskedésekben el lehet érni. Itt 28-35 A-ig és 580-650 gr tolóerőig számolt a kalkulátor, (próbáltam két félét is, hasonló eredményekkel).
Ugyan ezen kalkulátorral a legmeggyőzőbb eredményt ( elég érdekes, hogy kisseb menetemelkedéssel produkálta mindezt ) 4,6*3 propeller dobta ki, 27 A-es áramfelvétel mellett, 760 gr tolóerőt számolt a kalkulátor.
Tudom, hogy ezek nem valós adatok, és sok saját tulajdonságtól függ a valóság, de jelenleg nincs más eszköz a kezemben.
Igazából nem a számok a lényegessek a számomra, hanem a tendencia, hogy merre is induljak el, játéknak jó volt.
A fantáziámat meg birizgálja, hogy mi is lenne az ésszerű megoldás, füst és akkupuffadás nélkül.

Üdv. SAS


Szia Sas,

Szerintem a 4,5*4,1 lessz a nyerő úgy 28 A körül, az 500-580 g huzó erő is reálisnak tűnik, de a 4.75x 4.75 szerintem sok lessz neki.

A kissebb emelkedésű csavarral többet húz mert a befektettet energia nem a nagy légsebesség elérésére fordítódik,hanem elsősorban a húzóerő generálására, ebben az esteben viszont az elérhető végsebesség jóval kissebb lessz mint nagy emelkedés esetén.

Üdv
Zoli
panda
Kedves Szaki !

Nagyon megkeseredett lehetsz ha ennyi indulatot okoztunk neked, amit sajnálunk bár az okát nem értem az egész hadjáratodnak,
max az az érdekes hogy általában mi szúrjuk a szemét 1-2 kedves embernek aminek igazán megint csak nem értem az okát, mivel
sok sok modellező termék jelentőssen kedvező árát pont hogy nekünk és a Zenn modelsportnak köszönhetitek.
Ennek ellenére kicsit érdekes hogy csak minket pécéztek ki és marhára ráértek arra, hogy ilyen meg olyan regényírásokkal
terítitek a káoszt. Ezzel pont azt éred el meg a hasonló más fórumozók is hogy ember legyen a talpán aki tud a sorok között olvasni.
Arra már rájöttem hogy totál felesleges veled bárminemű technikai jellegű információ csere, mert saját magad mellett elbeszélgetsz.
50 motort mértél hol vannak a tesztek ? Sehol... Képek információt hol tettél közzé ? Sehol... nem dobtál eddig linket.
Az is érdekes hogy az egekbe magasztolod a Keda márkát , amit úgy szint a gyári néven mi vezettünk be , azokat a motorokat
ami Keda ból alkalmasak Funjet be mi hoztuk be elsőként az országba, maga a név hogy nem bújtattuk el MDLD nek ezt is nekünk
köszönhető. Hacker szídod .. volt már a kezedbe... mert nekem jó pár darab üzemel így van saját véleményem amit nem a netből böngészek.
Gyenge hozzá nem értést is elengedsz ezzel a gyenge fogadással. Fontos dolog másmilyen hőmérsékletre melegednek a motorok asztali
tesztkörülmények között mint a levegőben 190 Km/h sebességgel ahol jobb a motor hűtése. Ez elkerülte a figyelmed, valószínű inkább elméletben
gondolkozol, mert ha lenne ilyen gyakorlatod akkor ilyen buta vagy megvezető fogadást nem tettél volna. De így most max magadat járatod le.
Amit mi sajnálunk és mégis kulturáltan válaszolgatunk de értelme már nincsen , a topicot hamarosan rendbe fogjuk tenni.
Amúgy meg ezt a felhalmozott időt fordíthatnád hasznosan is pl: írsz teszteket eredményeket , felteszed a legjobb
repüléseidet ha van ilyen és mindenki örül hogy milyen klasszak a tesztjeid és milyen jól repülsz. Ez inkább építő jellegű lenne mint
amit most csinálsz. Tehát ahelyett hogy mint a dedóba azt játszuk hogy nem nem nem nem, te meg de de de de fordítsuk már másra
a drága időnket. Ez csak egy jó indulatú javaslat volt. Bár az eddigi stílusod után várom melyik mondatom szavát fogod kifordítani, mert
az klasszul megy már. Részemről befejeztem a sehova nem vezető lelki terápiádat. Így a jövőben nyitunk egy külön topicot ahol folytathatod
ráérő sehova nem vezető információ megosztásaidat. Azért arra is kiváncsi vagyok, hogy távirányítóval a kezedbe meddig jutottál.
Egyébként időszakonként előkerülnek emberkék akik bepróbálkoznak ezen a fúrumon a tied hez hasonló stílusban, aztán eltünnek, aztán újabb
klassz neveken előkerülnek, amit az itteni fórumon tesznek az az amit te is csinálsz. Érdemi topicot nem nyítnak csak okoskodnak.
Érdekes a .hu fórumon nem meritek ezt bevállalni mert azonnal szétszednének titeket. Azért mégis úgy érzem jó amit csinálunk és jól csináljuk és
ha nem nyugtat meg ez, akkor is folytatni fogjuk nem kicsit hanem nagyon. Nem csak a újdonságok száma fog nőni, hanem a tesztek , új értelmes
topicok nyítása a többiek örömére. Nem fogunk elkeseredni azt csinálják sokan mások azzal nem tudunk versenyezni, mert az nem megy nekünk.
Csabcsa
IDÉZET(panda @ Mar 7 2008, 03:32 AM) *
Amit mi sajnálunk és mégis kulturáltan válaszolgatunk de értelme már nincsen , a topicot hamarosan rendbe fogjuk tenni.


Ákos!

Ne haragudj már, ez pontosan mit jelent?
Kitörlitek a Nektek nem tetsző és a nem benneteket magasztaló hozzászólásokat?
Szerintem itt nem írodott, olyan hozzászólás, ami nem illene a témához, vagy esetleg éppen személyiséget sértő lenne, végre történik valami itt is.
Kúltúrált hangnemben írodtak a hozzászólások, az más más téma, hogy nem minden esetben az üzleti felfogásotok szerint bólogattuk, elvégre ez egy fórum lenne, ahol információkat lehetne cserélni és megosztani, illetve eszmecserét folytatni egymással.
Vagy tévednék?
Azért mert vagyunk egy páran akik, nem a csordaszellemben bólogatuk ( tudom, tegyem ezt a másik fórumon) és nem élünk folyvást, hogy "atom brutál, mega brutál, stb. jelzőkkel, ettől még nem kellene egyből a cenzúra eszközével fellépni.
Én azt hittem ezt legalább valamilyen szinten független fórumnak szántátok, nem csak az általatok forgalmazott termékek egekbe magasztalására.
Amennyiben valóban törölnétek a hozzászólásokat, részemről befejezve e fórumon, az amúgy sem aktív részvételem, és egyúttal kérem töröljétek is a regisztrációmat.
Remélem azért itt az nem történhet meg, mint a honlapotokon, hogy más nevében írtok véleményezés. angry.gif (lásd. a nevem alatt mint, Hordós Csaba a Hyperion szabályzónál http://www.rcmodell.com/shop/product_revie...qbm4oi3klm6lv6)
Természetesen jogotok van itt is bármire, elvégre ezt a fórumot Ti hoztátok létre és tartjátok fenn!
Gondolom, ezen azért érdemes másoknak is elgondolkozni!

P.S
Egyébként a Hacker termékről senki nem írt itt negatív véleményt ( főleg nem fikáztuk), csak más terméket is alkalmasnak ítéltünk meg a Funjetbe, hasonló teljesítmény elérésére és néhol kételkedtünk a gyári spec. majd négyszeres túlszárnyalásában anélkül, hogy bármi károsodás érné.
SAS
Sziasztok !

IDÉZET
Szia Sas,

Szerintem a 4,5*4,1 lessz a nyerő úgy 28 A körül, az 500-580 g huzó erő is reálisnak tűnik, de a 4.75x 4.75 szerintem sok lessz neki.

A kissebb emelkedésű csavarral többet húz mert a befektettet energia nem a nagy légsebesség elérésére fordítódik,hanem elsősorban a húzóerő generálására, ebben az esteben viszont az elérhető végsebesség jóval kissebb lessz mint nagy emelkedés esetén.

Üdv
Zoli


Köszönöm a segítséget, kipróbálom a propellert, ha kevés lesz, akkor még mindig tudok feljebb lépni.
Olvasgatva a beszélgetéseket, és a leégett Z10 motort a 4,7*4,7 propellerrel ( ez a moci erőssebnek tűnik számomra, mint a nállam lévő Terahobby OR 500 C , 3800 KV ) , így nem ezzel a csavarral fogom kezdeni a repkedést, már csak a biztonság kedvéért sem (féltve örzött kincseim közt van az 50 A-es Hyperion szabályzóm, ami ha leégne, megkönnyezném !).
Az elméleti fordulatokat számolgattam, a Z 10-nél 14,8*3.000= 44.000/ min, OR 500 C-nél 11,1*3.800=42.180/min. Nem sok külömbség van a fordulatokban, tehát ezek alapján, nekem mindenféleképpen lefelé kell mennem a propeller méretben, hogy ne legyen túlterhelve a rendszer.
Meg a terveimben nem egy extra gyors gép szerepel, hanem számomra egy jól kezelhető, és olcsón összeállítható FUN JET, amit tartóssan tudok élvezni, és nem eszi meg a 2200/3S 25 C akkumat.
Hozzáteszem, hogy nincs sok tapasztalatom, pláne JET-tel (zéro), csak próbálom elkerülni a buktatókat, és ezért talán kissé körülményesnek látszom.

Minden hasznos infot,tapasztalatot szívessen veszek, és megköszönöm a segítő szándékot.

Üdv. SAS
Kövi
Csabi,

Gondolod, hogy azzal a primitív eszközzel élnénk, hogy törlünk?! Azért ettől többet nézhettél volna ki belőlünk blush.gif
Egyszerűen arról van szó, hogy ez már nem a FUNJET téma. Ha erről akarunk vitatkozni, akkor csináljunk neki egy topicot ( és fogunk is ), ahol ezt a vitát folytathatjuk.
De azt Te is elismered szerintem, hogy ez már nem a FUNJET-ről szól...

Szaki,

Mielött fogadnék veled legalább egy névnek illetve egy arcnak párolsulnia is kellene a nickedhez, mert a távolból arcatalanul fikázás az egy másik kategória.
Látom nem kevés energiát szabadítottunk fel benned! laugh.gif
Nekem nem stílusam, hogy a hozzád hasonlóan minden mondatodat űber kényszerben cáfoljam. Az ilyen stílusnak itt semmi értelme.
Ellenben, ha egyszer lenne esetleg neved és arcod is hozzá, akkor elhozhatnád a 6-8000ft-os kis tesztpadodat és a mérőkonfigodat, hogy a méréseinket összevessük majd.
Esetleg azt a 40-50 féle mociról készűlt mérési jegyzőkönyvet megoszthatnád velük a mérési környezet pontos megadásával együtt. Hidd el sokat lendítene abban, hogy egyáltalán komolyan vegyünk!
Egyenlőre csak egy nick-et látok, aki bárminemű hiteles produktum nélkül beleköt mindenbe. Ráadásul a személyeskedéstől sem marad távol. Nem utolsó sorban a felindult lekiállapotodan még csak pontosan el sem olvasod azt amit írtam, majd a saját fickcióddal vitázol.
Addig is szivesen látlak Kaposújlakon egy közös tesztrepülésen, ahol mutathatsz is meg láthatsz is.

Csabcsa
IDÉZET(SAS @ Mar 7 2008, 08:00 AM) *
már csak a biztonság kedvéért sem (féltve örzött kincseim közt van az 50 A-es Hyperion szabályzóm, ami ha leégne, megkönnyezném !).


Nem fog leégni, ne féltsd, hőfokvédelemmel van állatva, kb. 120 foknál lekapcsolja a szabályzó a feteket, azaz korlátozza a kimenő teljesítményt.
Csabcsa
IDÉZET(Kövi @ Mar 7 2008, 08:14 AM) *
Csabi,

Gondolod, hogy azzal a primitív eszközzel élnénk, hogy törlünk?! Azért ettől többet nézhettél volna ki belőlünk blush.gif
Egyszerűen arról van szó, hogy ez már nem a FUNJET téma. Ha erről akarunk vitatkozni, akkor csináljunk neki egy topicot ( és fogunk is ), ahol ezt a vitát folytathatjuk.
De azt Te is elismered szerintem, hogy ez már nem a FUNJET-ről szól...


István!

Nincs itt gond részünkről!
Mint a Jet egyik leglényegesebb eleme a meghajtás, így róla szólt a vita és szorosan kapcsolódik a Funjet-hez és üzemeltetéséhez.
Az már más tészta, hogy megoszlanak a vélemények és nem az elképzelésetek szerint alakul a Topic, szerintem simán belefér, de viszont az is egy megoldás, hogy a nem tetsző részeket véka alá rejtitek.
Továbbra is várjuk a hiteles mérőpadi tesztet a 6XL-ről!
Kövi
Csabi,

Gondolod, hogy azzal a primitív eszközzel élnénk, hogy törlünk, vagy kimoderálunk?! Azért ettől többet nézhettél volna ki belőlünk blush.gif ( Még Kotászt sem töröltük! excl.gif )
Egyszerűen arról van szó, hogy ez már nem a FUNJET téma. Ha erről akarunk vitatkozni, akkor csináljunk neki egy topicot ( és fogunk is ), ahol ezt a vitát folytathatjuk.
Azt Te is elismered szerintem, hogy ez már nem a FUNJET-ről szól...
Másrészt miért csak Ti fejthetitek ki nem tetszéseteket? Ehhez nekünk is épp annyi jogunk van. Miért ne vitatkoznánk ha nem értünk egyet?

Szaki,

Mielött fogadnék veled legalább egy névnek illetve egy arcnak párolsulnia is kellene a nickedhez, mert a távolból arcatalanul fikázás az egy másik kategória.
Látom nem kevés energiát szabadítottunk fel benned! laugh.gif
Nekem nem stílusam, hogy a hozzád hasonlóan minden mondatodat űber kényszerben cáfoljam. Az ilyen stílusnak itt semmi értelme.
Ellenben, ha egyszer lenne esetleg neved és arcod is hozzá, akkor elhozhatnád a 6-8000ft-os kis tesztpadodat és a mérőkonfigodat, hogy a méréseinket összevessük majd.
Esetleg azt a 40-50 féle mociról készűlt mérési jegyzőkönyvet megoszthatnád velük a mérési környezet pontos megadásával együtt. Hidd el sokat lendítene abban, hogy egyáltalán komolyan vegyünk!
Egyenlőre csak egy nick-et látok, aki bárminemű hiteles produktum nélkül beleköt mindenbe. Nem utolsó sorban a felindult lekiállapotodan még csak pontosan el sem olvasod azt amit írtam, majd a saját fickcióddal vitázol.
Addig is szivesen látlak Kaposújlakon egy közös tesztrepülésen, ahol mutathatsz is meg láthatsz is. Mi szivesen adunk loggert is ebben az esetben a Te konfigjaidhoz.


airgonzales
Szeretnék a témában hozzászólni mert nem tudok - mert nem értek hozzá és ezt bátran felvállalom -, minden tiszteletem azoké akik képben vannak, viszont, mivel szeretnék megtudni érdemleges információkat, ezért a továbbiakban lehetne akkor lécci fejezzük be a neten való farok méret összehasonlításunkat,
MERT NEKEM MINDENKINÉL NAGYOBB!!!

Csabcsa
IDÉZET(airgonzales @ Mar 7 2008, 10:13 AM) *
Szeretnék a témában hozzászólni mert nem tudok - mert nem értek hozzá és ezt bátran felvállalom -, minden tiszteletem azoké akik képben vannak, viszont, mivel szeretnék megtudni érdemleges információkat, ezért a továbbiakban lehetne akkor lécci fejezzük be a neten való farok méret összehasonlításunkat,
MERT NEKEM MINDENKINÉL NAGYOBB!!!


Így is van, jól beszélsz a barátokat, illik megvédeni!


No látjátok, az én beszólásom már tényleg nem a Funjetről szólt, abszolút de nem illik ide, simán törölhető! tongue.gif
További tartalmas fórumozgatást kívánok!
SAS
Sziasztok !

Szerintem ki lehet szűrni a hasznos infokat a topicból, hovatartozás nélkül.

"OFF" megjegyzés

IDÉZET
MERT NEKEM MINDENKINÉL NAGYOBB!!!


Atért a csődöröm körberöhögne ! ( és most tényleg más f****val dicsekszem!)

"ON"

Továbbra is sasolom a hasznos infokat MINDENKITŐL.

Üdv. SAS
Szaki
IDÉZET(Csabcsa @ Mar 7 2008, 06:28 AM) *
Ákos!

Ne haragudj már, ez pontosan mit jelent?
Kitörlitek a Nektek nem tetsző és a nem benneteket magasztaló hozzászólásokat?
Szerintem itt nem írodott, olyan hozzászólás, ami nem illene a témához, vagy esetleg éppen személyiséget sértő lenne, végre történik valami itt is.
Kúltúrált hangnemben írodtak a hozzászólások, az más más téma, hogy nem minden esetben az üzleti felfogásotok szerint bólogattuk, elvégre ez egy fórum lenne, ahol információkat lehetne cserélni és megosztani, illetve eszmecserét folytatni egymással.
Vagy tévednék?
Azért mert vagyunk egy páran akik, nem a csordaszellemben bólogatuk ( tudom, tegyem ezt a másik fórumon) és nem élünk folyvást, hogy "atom brutál, mega brutál, stb. jelzőkkel, ettől még nem kellene egyből a cenzúra eszközével fellépni.
Én azt hittem ezt legalább valamilyen szinten független fórumnak szántátok, nem csak az általatok forgalmazott termékek egekbe magasztalására.
Amennyiben valóban törölnétek a hozzászólásokat, részemről befejezve e fórumon, az amúgy sem aktív részvételem, és egyúttal kérem töröljétek is a regisztrációmat.
Remélem azért itt az nem történhet meg, mint a honlapotokon, hogy más nevében írtok véleményezés. angry.gif (lásd. a nevem alatt mint, Hordós Csaba a Hyperion szabályzónál http://www.rcmodell.com/shop/product_revie...qbm4oi3klm6lv6)
Természetesen jogotok van itt is bármire, elvégre ezt a fórumot Ti hoztátok létre és tartjátok fenn!
Gondolom, ezen azért érdemes másoknak is elgondolkozni!

P.S
Egyébként a Hacker termékről senki nem írt itt negatív véleményt ( főleg nem fikáztuk), csak más terméket is alkalmasnak ítéltünk meg a Funjetbe, hasonló teljesítmény elérésére és néhol kételkedtünk a gyári spec. majd négyszeres túlszárnyalásában anélkül, hogy bármi károsodás érné.


Szia Csaba,


Örömmel látom hogy nem csak nekem van fejlett igazságérzékem, hanem neked is:)
Látom TE érted hogy mit mondok mert az Ákosék úgy tesznek mintha nem tudnák miről beszélek, a kellemetlen kérdésekre soha nem adnak választ, talán lehet hogy pályát tévesztettek. Úgyis lassan jönnek majd a választások ..... lehet hogy indulnak valamelyik oldalon vlmi MegaBrutál kampánnyal smile.gif

A kiválló adottságaik alapján szerintem az első sorban a helyük. smile.gif

Köszönöm hozzászólásod és remélem a jővőben is benézel néha.
Amúgy Gratula a poénokért.(Remélem a Pandás srácok is értik a viccet) smile.gif


Üdv,
Zoli

UI: Ha megjön a mocid,szólj.
Szaki
Kedves Ákos,

Lássuk ma melyik hamis állításaidat kell megcáfolnom smile.gif Az a baj veled hogy ugy vagdalkozol mint 1 huszár,de persze úgy hogy nem figyelsz arra hogy korábban ,mit is irtál ezért Önmagaddal kerülsz ellentmondásba. Attól félek hogy egy idő után már nem tudsz miröl írni majd, mert sorra cáfolod a korábbi érveid. Arra nem gondoltál még, hogy kevesebbet irj, akkor nekem is kevesebb dolgom lenne. Persze értem és hogy neked nagyon kellemetlen ha folyton kiigazítják,helyrerakják a hozzászólásaidat,a saját fórumodon de hát pont ezért kellene valós tényeken alapuló dolgogat mondanod és nem állandóan túlzásokba esned,vagy te nem igy látod? smile.gif

Nagyon megkeseredett lehetsz ha ennyi indulatot okoztunk neked, amit sajnálunk bár az okát nem értem az egész hadjáratodnak,
max az az érdekes hogy általában mi szúrjuk a szemét 1-2 kedves embernek aminek igazán megint csak nem értem az okát,
Nos én attól nagyon messze vagyok, én úgy érzem hogy neked vannak per pill próblémáid, de ne aggódj segítek. Balázs barátom hívta fel a figyelmemet a Kövi mérési adataira,ezeket sasolva láttam a hozzászólásaidat, elősször azt gondoltam hogy 1 jó poén a részedről az '1100wattos teljesítmény kivét' , aztán rá kellett dőbbennem hogy ezt a butaságot TE komolyan gondolod, ezek után megdöbbentem hogy hogy lehetsz ilyen tájékozatlan. Ezért gondoltam hogy felhívom a figyelmet, hogy te megtévesztő adatokat hangoztatsz egy olyan termékről amelyet ráadásul még árulsz is!


mivel
sok sok modellező termék jelentőssen kedvező árát pont hogy nekünk és a Zenn modelsportnak köszönhetitek.
Nem gondolnám hogy mindezt önzetlenül tennéd, vagy az RCPANDA talán egy non-profit kft.? smile.gif

Ennek ellenére kicsit érdekes hogy csak minket pécéztek ki és marhára ráértek arra, hogy ilyen meg olyan regényírásokkal
terítitek a káoszt. Ezzel pont azt éred el meg a hasonló más fórumozók is hogy ember legyen a talpán aki tud a sorok között olvasni.
Arra már rájöttem hogy totál felesleges veled bárminemű technikai jellegű információ csere, mert saját magad mellett elbeszélgetsz.
50 motort mértél hol vannak a tesztek ? Sehol... Képek információt hol tettél közzé ? Sehol... nem dobtál eddig linket.

Ez egy elég gyerekes álláspont, szóval te azt hiszed 'hogy amit nem látsz az nem is létezik?' wink.gif
Azt hogy én ezt kikkel osztom meg is mikor azt légyszi ne TE döntsd el!


Az is érdekes hogy az egekbe magasztolod a Keda márkát , amit úgy szint a gyári néven mi vezettünk be , azokat a motorokat
ami Keda ból alkalmasak Funjet be mi hoztuk be elsőként az országba, maga a név hogy nem bújtattuk el MDLD nek ezt is nekünk
köszönhető.

A Keda márkát sokan használják, nagy elégedetséggel köztük jómagam is. Van/volt is sok típus nálam, ezért elég jól ismerem őket. Elég jó hatásfokú motorok. Az meg hogy Te vagy a Csabi milyen néven hozza forgalomba szerintem senkit nem érdekel. tongue.gif

Hacker szídod .. volt már a kezedbe... mert nekem jó pár darab üzemel így van saját véleményem amit nem a netből böngészek.
Látod itt nem mondtál igazat megint,mert én soha nem szidtam a Hackert(légyszi néha olvass vissza is 1 kicsitt)

Gyenge hozzá nem értést is elengedsz ezzel a gyenge fogadással. Fontos dolog másmilyen hőmérsékletre melegednek a motorok asztali
tesztkörülmények között
mint a levegőben 190 Km/h sebességgel ahol jobb a motor hűtése. Ez elkerülte a figyelmed, valószínű inkább elméletben
gondolkozol, mert ha lenne ilyen gyakorlatod akkor ilyen buta vagy megvezető fogadást nem tettél volna. Most sajnos megint cáfolnom kell mert
1. a Kövi azt mondta hogy a motor semmilyen hűtést nem kapott mert egy habdarab amivel a hőszenzort rögzítette elzárta a levegő útját(tehát effektíve zárt térben volt) tehát max a légcsavar vákumja szívhatta el a hőt a motortól, nos ennek a lehetősége a mérőpadon is fent áll.
2. Ha megnéznéd a grafikont akkor te is látnád hogy a 190 et csak 1x tudta elérni ,amúgy is tök mindegy mert menetszélhűtést nem kapott. Ugyi? laugh.gif

De így most max magadat járatod le.
Amit mi sajnálunk és mégis kulturáltan válaszolgatunk de értelme már nincsen , a topicot hamarosan rendbe fogjuk tenni.
Amúgy meg ezt a felhalmozott időt fordíthatnád hasznosan is pl: írsz teszteket eredményeket , felteszed a legjobb
repüléseidet ha van ilyen és mindenki örül hogy milyen klasszak a tesztjeid és milyen jól repülsz. Ez inkább építő jellegű lenne mint
amit most csinálsz. Tehát ahelyett hogy mint a dedóba azt játszuk hogy nem nem nem nem, te meg de de de de fordítsuk már másra
a drága időnket. Ez csak egy jó indulatú javaslat volt.

Nos ebben az 1ben igazad van, valóban mást kellene csinálnom ahelyett hogy téged próbállak az igazmondás rögös útján tartani. angry.gif

Bár az eddigi stílusod után várom melyik mondatom szavát fogod kifordítani, mert
az klasszul megy már. A tények elferdítésének nagymestere NEM én vagyok!Részemről befejeztem a sehova nem vezető lelki terápiádat. Így a jövőben nyitunk egy külön topicot ahol folytathatod
ráérő sehova nem vezető információ megosztásaidat. Azért arra is kiváncsi vagyok, hogy távirányítóval a kezedbe meddig jutottál.
Egyébként időszakonként előkerülnek emberkék akik bepróbálkoznak ezen a fúrumon a tied hez hasonló stílusban, aztán eltünnek, aztán újabb
klassz neveken előkerülnek, amit az itteni fórumon tesznek az az amit te is csinálsz. Érdemi topicot nem nyítnak csak okoskodnak. És még én személyeskedek,szerinted?
Érdekes a .hu fórumon nem meritek ezt bevállalni mert azonnal szétszednének titeket.
Nézd, butaságokat nem én mondok, ebből adódóan nem engem szednek majd szét
Azért mégis úgy érzem jó amit csinálunk és jól csináljuk és
ha nem nyugtat meg ez, akkor is folytatni fogjuk nem kicsit hanem nagyon.
Ennek örülök hogy így érzed(ezt hívják Önigazolásnak,mikor azt szeretnéd hogy más is elismerje az álltalad fontosnak tartott dolgokat és ezért 1 kiss dícsérettel jutalmazzon, amivel nővelheted önbizalmadat)Nem csak a újdonságok száma fog nőni, hanem a tesztek , új értelmes
topicok nyítása a többiek örömére. Nem fogunk elkeseredni azt csinálják sokan mások azzal nem tudunk versenyezni, mert az nem megy nekünk.
Miért akarna bárki is versenyezni az elkeseredéssel?

100 szó nak is 1 a vége. Azt szeretném ha elismernéd tévedésed,csak ennyit mondj 'boccs fiúk én rosszul tudtam,de a Kövi elmagyarázta és most már tudom hogy az a bemenő telj volt amit mondtam'

Na most mondd meg, olyan nehéz lenne ez?


Üdv
Zoli
panda
Csabcsa !

Nagyon ráérsz mint mindig , köszi az infót hogy a webshopban hiba volt, mert nem volt szándékunk a Te neved alatt véleményezni,
fogalmam sincs mi okozta hogy az Én hozzászólásomat a Te nevedre írtam. Még véletlenül sem adnám a mondataimat a Te neved
alá mert nem íllik a Te tőled megszokott hozzászólásokhoz. Így mivel tudomásomra jutott a hiba javítottam.

Még egy dolog a mondataimat elég érdekesen értelmezed, hol írtam olyat hogy törölni fogom a hozzászólásaitokat, sehol .
Azt írtam, hogy rendbe tesszük a funjet topicot , tehát magyarul hogy érthető legyen :
- a nem a Funjet topicba való hozzászólásoknak nyítunk egy külön topicot, remélem most már érted mit is szerettem volna mondani.
Legközelebb megígérem jobban odafigyelek, hogy ez ne okozzon neked ekkora gondot, megpróbálok egyszerűbben fogalmazni.

Amúgy pl: nem találom Szakinak a konkrét méréseit arról az 50 féle motorról amiről beszélt, de funjet-hez jó általa használt motornak
a tesztjét sem látom, azt viszont hogy elméletben ez meg az, így meg úgy, motor és légcsavar gondolatait azt dögivel.
Sokkal hitelesebb lenne a hozzászólása, ha ezeket a teszteket amire hivatkozott "megosztaná".

Szaki !

Minimális különbség van szerinted a Hacker és Keda között van erről konkrét mérésed esetleg használtál hackert, ha igen "megoszthatnád" a konkrét tesztjeidet.

//---- Ellenpélda, szintén az Acroba volt Keda A36-12L 3cella APC E 12x6 több mint 2kg huzóerő 38A Csúcsfogyasztás. Vagy 1 másik : HXT 2730(24g) 3s 620 GWS hd9x5 10,5 v 8,8A 520g mondj 1 olyan hacker motort ami ezt tudja Nem tudsz --------

Az Keda A36-12L re írt teszt eredményét a Hacker A30-16M tudja csak hát ez a motor pont 1-el kisebb mint a Keda amit említettél a húzóerő 2kg és kb 34-38A fogyasztás egy 104gr hideg motortól szóval tudok olyan motort amúgy a keda meg melegszik mint állat.

A HXT 2730 motor az tényleg egy jó motor a hacker megfelelője Hacker A20-50S és 547gr húz 9x4,7 lécsavarral amperre már nem emlékszem, de majd újra lemérem. A HXT 2730 nak egy hibája van elég macerás a rögzítése hiányzik az a 5gr minusz amivel a hacker nehezebb viszont sokkal kényelmesebb
a rögzítése. Egyébként hőmérséklet különbség van a két motorközött mert a Hacker csont hideg...Én ezt a motort az egyik gépemben 4 cellával használom
2x 450mah/7,4V sorba kötve ezzel olyan 620gr húz Apc 8x3,8 légcsavarral és még mindig hideg....

//---- Ez megint nem igaz mert pont te mesélted kb 1,5 éve hogy nálad föstölt le a b20-4018l gyári áttátellel 12x6 csavarral

Itt egy kicsit pontatlan vagy, mert nem ez a motor volt hanem a Hacker B20-15L 4:1 áttétellel és annak tényleg sok a 12x6 légcsavar
de egyébként más webes helyeken használják ezzel a csavarral, szóval szobai körülmények között volt túlterhelve.
Azért nem említettem mert ez egy durva teszt volt, mert összehasonlítottam a B20-15L 4:1 motort a A30-28S motorral meg egy Hyperion Y22L-5000KV 6:1 áttételes motorral és addig terheltem amíg bírta mert a maximumot akartam kihozni belőle. Ennek az eredménye a következő volt.
Egy felfújt 1000mah/20C/11,1V lipo pack egy leégett hacker motor és a végeredmény a Hacker A30-28S agyonverte a másik két motort.
Egyébként megcsinálták a Hacker motoromat minimális javítási díjjért.

//---- Nézd ,nem bántásképp mondom,de szerintem neked nincs müszaki végzetséged,ezért nem is értessz hozzá, talán ezért is dobálozol olyan számokkal,fogalmakkal amihez lövésed sincs. -----

Kedves hozzászólás , mondjuk nem tudom RC modellekbe való eketronikai végzettségedet hol szerezted ? Tudnék példát mondani hogy hány
embernek van papírja erről arról csak éppen nem is mondom mennyire vannak ott a témában.

//Ha valaki kettönk küzül csak súrólja a témát az valószínűleg TE leszel -----

Bizonyára igazad van mivel Te már 50 motort leteszteltél egy fejet hajtok neked, viszont hátranyúlok a polcon és több mint 300 motorból válogatok
amire szükség van kb 5-600 légcsavart dobhatok rá így szerintem nekem jobbak a lehetőségeim a teszteket ílletően és Én még közre is fogom tenni.
Másik dolog hogy Én már főállásban ezzel foglalkozom , ebből élek és ez érdekel, lényegesen tájékozottabbak vagyunk mind a motorok mind a szabályzók
tekintetében és nem szimuláljuk a wattokat meg amperokat hanem műszerrel mérjük.

//--- Ezt örömmel hallom mert legútobb még azt mondtad hogy mind 1ik csavar egyfronám húz---

Én nem ezt mondtam max hasonlóan mint Csabcsa szokta a mondataimat Te is félreolvastad.
Én azt mondtam hogy lényeges különség a Funjet be nem érezhető szemmel a megadott légcsavar tartományon belül amiről írtatok.
Max a fogyasztás és a repidő hossza változik, mert mindegyikkel nagyon gyors a repcsi.
Tényleg ez azt jelenti a Te olvasásodban ...mindegyik légcsavar egyformán húz...

//számolással kijavítanád korábbi sorozatos tévedéseidet egy pontos adattal,

Szó nem volt sorozatos tévedésekről, max 1100W ra emlékeztem mert 1065W helyett amit a Kövi mondott.
Amúgy meg mint már mondtam műszerel mérünk még mindig és se nem számoljuk se nem szimuláljuk a teszteket.
Nem Te szimulálod a tesztjeidet ? Az az 50 motor teszt még mindig soknak érzem egyrészről nem hiszem hogy gyűjtő lennél
a másik hogy ha egy viszonylag jól eleresztett modellezőt veszünk akkor kb 5-6 motor az átlaga amivel rendelkezik.
Ok még akkor is soknak érzem az 50 motor tesztet ha modellboltot nyitottál mert még mi sem teszteltünk 50 motort.
Szóval tedd csak fel a teszteket és hitelesebb leszel vagy ne hivatkozzál rá. Bár mivel a hackeről is úgy nyilatkoztál hogy "minimális"
a különbség a Keda hoz képest mert Te letesztelted a leírtak alapján egy Keda B20-18L és Keda A36-12L motort amit eddig leírtál
mi alapján számoltad ki a "minimális" jelzőt ? Volt a teszt mellett egy Hacker B20-18L és egy Hacker A30-12L motor , mert ha nem
akkor csak elméleti megállapítás így részemről nem hiteles hozzászólás smile.gif

Egyébként a neked kellemetlen témára te sem reagálsz pl: hol az 50 motor teszted? / szerintem kár volt megemlítened ezt a számot /

az a bizonyos 50 motoros tesztről van szó ismét...
//Ez egy elég gyerekes álláspont, szóval te azt hiszed 'hogy amit nem látsz az nem is létezik?'
//Azt hogy én ezt kikkel osztom meg is mikor azt légyszi ne TE döntsd el!

Ez szuper most kifarolsz hogy nincsenek is ilyen tesztek vagy ha vannak akkor másnak mondod csak el....

//100 szó nak is 1 a vége. Azt szeretném ha elismernéd tévedésed,csak ennyit mondj 'boccs fiúk én rosszul tudtam,de a Kövi elmagyarázta és most már tudom hogy az a bemenő telj volt amit mondtam'

Szerintem ez a folyamatos be meg ki watt teljesítmény vita , nem az a lényeg szerintem hogy most azt írtam hogy kivettünk belőle annyi wattot hanem
hogy sokkal nagyobb teljesítményt tudunk belőle nyerni mint amit pl: a katalógus jelez és a hatásfok nem esik be 50% ra ahogy Te szeretnéd, mert
ez egy Hacker, a kivett watt szöveg hibás de nem érzem olyan komolynak mint pl: olyan tesztekre hivatkozni mint amiről Te beszélsz...
most meg már nincs kedvem közzé tenni ... mert nincs is smile.gif... lehet hogy meg kellene most már csinálnod szépen.

100 szónak is az a vége, hogy Én meg szerintem még egy páran kiváncsiak lennénk annak az 50 motornak a tesztjére még, ha 5-6% pontatlansággal is,
amit megjegyeztél.

Ja még egy dolog Én is mondhatám hogy Én csak azt szeretném ha nincsenek ilyen motor tesztjeid akkor Te is nyugodtan kérjél elnézést, hogy bocs
fiúk nem 50 hanem 2 v. 7 és elírtam az 50-et , a tesztet pedig felteszem, nekem amúgy nem hiányzik félre ne értsd mi úgy is lemérjük max
azért gáz ha felteszed és nem stimmel akkor is gondba vagy ha meg nem teszed fel akkor meg csak dumálsz...

"Na most mondd meg, olyan nehéz lenne ez?"

Szerintem mindenki jó munkát kíván neked a motor tesztjeid összefoglalásához és várjuk az eredményt.
Egyébként pedig a tesztek ha megfelelő minőségűek lesznek, akkor szívesen nyitunk neked egy Szaki motor tesztjei topicot.
Szaki
IDÉZET(Kövi @ Mar 7 2008, 09:30 AM) *
Csabi,

Gondolod, hogy azzal a primitív eszközzel élnénk, hogy törlünk, vagy kimoderálunk?! Azért ettől többet nézhettél volna ki belőlünk blush.gif ( Még Kotászt sem töröltük! excl.gif )
Egyszerűen arról van szó, hogy ez már nem a FUNJET téma. Ha erről akarunk vitatkozni, akkor csináljunk neki egy topicot ( és fogunk is ), ahol ezt a vitát folytathatjuk.
Azt Te is elismered szerintem, hogy ez már nem a FUNJET-ről szól...
Másrészt miért csak Ti fejthetitek ki nem tetszéseteket? Ehhez nekünk is épp annyi jogunk van. Miért ne vitatkoznánk ha nem értünk egyet?

Szaki,

Mielött fogadnék veled legalább egy névnek illetve egy arcnak párolsulnia is kellene a nickedhez, mert a távolból arcatalanul fikázás az egy másik kategória.
Látom nem kevés energiát szabadítottunk fel benned! laugh.gif
Nekem nem stílusam, hogy a hozzád hasonlóan minden mondatodat űber kényszerben cáfoljam. Az ilyen stílusnak itt semmi értelme.
Ellenben, ha egyszer lenne esetleg neved és arcod is hozzá, akkor elhozhatnád a 6-8000ft-os kis tesztpadodat és a mérőkonfigodat, hogy a méréseinket összevessük majd.
Esetleg azt a 40-50 féle mociról készűlt mérési jegyzőkönyvet megoszthatnád velük a mérési környezet pontos megadásával együtt. Hidd el sokat lendítene abban, hogy egyáltalán komolyan vegyünk!
Egyenlőre csak egy nick-et látok, aki bárminemű hiteles produktum nélkül beleköt mindenbe. Nem utolsó sorban a felindult lekiállapotodan még csak pontosan el sem olvasod azt amit írtam, majd a saját fickcióddal vitázol.
Addig is szivesen látlak Kaposújlakon egy közös tesztrepülésen, ahol mutathatsz is meg láthatsz is. Mi szivesen adunk loggert is ebben az esetben a Te konfigjaidhoz.


Kedves Kövi,

Örömmel hallom hogy nem zárkozol el a megmérettetés elől.
Persze a személy találkozásunkank nincs semmi akadálya, hiszen különben hogy tudnánk megmérni a mocid? laugh.gif
De előtte van még egy kis adóságod a forummal szemben , amit igértél, emlékszel? A garfikonok, és ha már itt tartunk talán feltehetnéd a hőszenzor graf.ot is. rolleyes.gif
Semmi akadálya a megosztásnak,csak szólj hogy milyen adat kell és már keresem is elő, az alábbi típusok vannak: KEDA,TP,E-max,HXT lessz nemsokára Turnigy2826, és a Tp új 2700kvs 9 fogu(strator) fannos 6 polusú moci eredmények is(ez a moci elég igéretesnek látszik)
A mérőpadom nagyon 1xű 1 digimérleg,2 multiméter, és egy 10mohm-os söntböl áll, ezt bárki megvetehi a fent említett összegből. Ugyanazt méri mint a tiéd, a teljesítményt meg összeszorzod.

Nos, nem tudom milyen fikcióra gondolsz,de szivesen elolvasnám ha kifejtenéd bővebben. tongue.gif
Én annyit látok hogy a kényes kérdésekre nem vagytok hajlandoak válaszolni, inkább témát váltassz vagy a személyem iránt érdeklődsz?

Tényleg miért is nem?

Amúgy a TE nicked is elég fura, hacsak nem hasonlítassz nagyon 1 kilyuggatott fehér motortartóra? biggrin.gif

Köszönöm az invitálást,de sajnos nekem nagyon kiesik Kaposvár, talán 1x ,Mondjuk a Lacát szivesen megnézném, ügyes srác.

Üdv
Zoli
Szaki
IDÉZET(panda @ Mar 8 2008, 01:54 AM) *
Csabcsa !

Nagyon ráérsz mint mindig , köszi az infót hogy a webshopban hiba volt, mert nem volt szándékunk a Te neved alatt véleményezni,
fogalmam sincs mi okozta hogy az Én hozzászólásomat a Te nevedre írtam. Még véletlenül sem adnám a mondataimat a Te neved
alá mert nem íllik a Te tőled megszokott hozzászólásokhoz. Így mivel tudomásomra jutott a hiba javítottam.

Még egy dolog a mondataimat elég érdekesen értelmezed, hol írtam olyat hogy törölni fogom a hozzászólásaitokat, sehol .
Azt írtam, hogy rendbe tesszük a funjet topicot , tehát magyarul hogy érthető legyen :
- a nem a Funjet topicba való hozzászólásoknak nyítunk egy külön topicot, remélem most már érted mit is szerettem volna mondani.
Legközelebb megígérem jobban odafigyelek, hogy ez ne okozzon neked ekkora gondot, megpróbálok egyszerűbben fogalmazni.

Amúgy pl: nem találom Szakinak a konkrét méréseit arról az 50 féle motorról amiről beszélt, de funjet-hez jó általa használt motornak
a tesztjét sem látom, azt viszont hogy elméletben ez meg az, így meg úgy, motor és légcsavar gondolatait azt dögivel.
Sokkal hitelesebb lenne a hozzászólása, ha ezeket a teszteket amire hivatkozott "megosztaná".

Szaki !

Minimális különbség van szerinted a Hacker és Keda között van erről konkrét mérésed esetleg használtál hackert, ha igen "megoszthatnád" a konkrét tesztjeidet.

//---- Ellenpélda, szintén az Acroba volt Keda A36-12L 3cella APC E 12x6 több mint 2kg huzóerő 38A Csúcsfogyasztás. Vagy 1 másik : HXT 2730(24g) 3s 620 GWS hd9x5 10,5 v 8,8A 520g mondj 1 olyan hacker motort ami ezt tudja Nem tudsz --------

Az Keda A36-12L re írt teszt eredményét a Hacker A30-16M tudja csak hát ez a motor pont 1-el kisebb mint a Keda amit említettél a húzóerő 2kg és kb 34-38A fogyasztás egy 104gr hideg motortól szóval tudok olyan motort amúgy a keda meg melegszik mint állat.

A HXT 2730 motor az tényleg egy jó motor a hacker megfelelője Hacker A20-50S és 547gr húz 9x4,7 lécsavarral amperre már nem emlékszem, de majd újra lemérem. A HXT 2730 nak egy hibája van elég macerás a rögzítése hiányzik az a 5gr minusz amivel a hacker nehezebb viszont sokkal kényelmesebb
a rögzítése. Egyébként hőmérséklet különbség van a két motorközött mert a Hacker csont hideg...Én ezt a motort az egyik gépemben 4 cellával használom
2x 450mah/7,4V sorba kötve ezzel olyan 620gr húz Apc 8x3,8 légcsavarral és még mindig hideg....

//---- Ez megint nem igaz mert pont te mesélted kb 1,5 éve hogy nálad föstölt le a b20-4018l gyári áttátellel 12x6 csavarral

Itt egy kicsit pontatlan vagy, mert nem ez a motor volt hanem a Hacker B20-15L 4:1 áttétellel és annak tényleg sok a 12x6 légcsavar
de egyébként más webes helyeken használják ezzel a csavarral, szóval szobai körülmények között volt túlterhelve.
Azért nem említettem mert ez egy durva teszt volt, mert összehasonlítottam a B20-15L 4:1 motort a A30-28S motorral meg egy Hyperion Y22L-5000KV 6:1 áttételes motorral és addig terheltem amíg bírta mert a maximumot akartam kihozni belőle. Ennek az eredménye a következő volt.
Egy felfújt 1000mah/20C/11,1V lipo pack egy leégett hacker motor és a végeredmény a Hacker A30-28S agyonverte a másik két motort.
Egyébként megcsinálták a Hacker motoromat minimális javítási díjjért.

//---- Nézd ,nem bántásképp mondom,de szerintem neked nincs müszaki végzetséged,ezért nem is értessz hozzá, talán ezért is dobálozol olyan számokkal,fogalmakkal amihez lövésed sincs. -----

Kedves hozzászólás , mondjuk nem tudom RC modellekbe való eketronikai végzettségedet hol szerezted ? Tudnék példát mondani hogy hány
embernek van papírja erről arról csak éppen nem is mondom mennyire vannak ott a témában.

//Ha valaki kettönk küzül csak súrólja a témát az valószínűleg TE leszel -----

Bizonyára igazad van mivel Te már 50 motort leteszteltél egy fejet hajtok neked, viszont hátranyúlok a polcon és több mint 300 motorból válogatok
amire szükség van kb 5-600 légcsavart dobhatok rá így szerintem nekem jobbak a lehetőségeim a teszteket ílletően és Én még közre is fogom tenni.
Másik dolog hogy Én már főállásban ezzel foglalkozom , ebből élek és ez érdekel, lényegesen tájékozottabbak vagyunk mind a motorok mind a szabályzók
tekintetében és nem szimuláljuk a wattokat meg amperokat hanem műszerrel mérjük.

//--- Ezt örömmel hallom mert legútobb még azt mondtad hogy mind 1ik csavar egyfronám húz---

Én nem ezt mondtam max hasonlóan mint Csabcsa szokta a mondataimat Te is félreolvastad.
Én azt mondtam hogy lényeges különség a Funjet be nem érezhető szemmel a megadott légcsavar tartományon belül amiről írtatok.
Max a fogyasztás és a repidő hossza változik, mert mindegyikkel nagyon gyors a repcsi.
Tényleg ez azt jelenti a Te olvasásodban ...mindegyik légcsavar egyformán húz...

//számolással kijavítanád korábbi sorozatos tévedéseidet egy pontos adattal,

Szó nem volt sorozatos tévedésekről, max 1100W ra emlékeztem mert 1065W helyett amit a Kövi mondott.
Amúgy meg mint már mondtam műszerel mérünk még mindig és se nem számoljuk se nem szimuláljuk a teszteket.
Nem Te szimulálod a tesztjeidet ? Az az 50 motor teszt még mindig soknak érzem egyrészről nem hiszem hogy gyűjtő lennél
a másik hogy ha egy viszonylag jól eleresztett modellezőt veszünk akkor kb 5-6 motor az átlaga amivel rendelkezik.
Ok még akkor is soknak érzem az 50 motor tesztet ha modellboltot nyitottál mert még mi sem teszteltünk 50 motort.
Szóval tedd csak fel a teszteket és hitelesebb leszel vagy ne hivatkozzál rá. Bár mivel a hackeről is úgy nyilatkoztál hogy "minimális"
a különbség a Keda hoz képest mert Te letesztelted a leírtak alapján egy Keda B20-18L és Keda A36-12L motort amit eddig leírtál
mi alapján számoltad ki a "minimális" jelzőt ? Volt a teszt mellett egy Hacker B20-18L és egy Hacker A30-12L motor , mert ha nem
akkor csak elméleti megállapítás így részemről nem hiteles hozzászólás smile.gif

Egyébként a neked kellemetlen témára te sem reagálsz pl: hol az 50 motor teszted? / szerintem kár volt megemlítened ezt a számot /

az a bizonyos 50 motoros tesztről van szó ismét...
//Ez egy elég gyerekes álláspont, szóval te azt hiszed 'hogy amit nem látsz az nem is létezik?'
//Azt hogy én ezt kikkel osztom meg is mikor azt légyszi ne TE döntsd el!

Ez szuper most kifarolsz hogy nincsenek is ilyen tesztek vagy ha vannak akkor másnak mondod csak el....

//100 szó nak is 1 a vége. Azt szeretném ha elismernéd tévedésed,csak ennyit mondj 'boccs fiúk én rosszul tudtam,de a Kövi elmagyarázta és most már tudom hogy az a bemenő telj volt amit mondtam'

Szerintem ez a folyamatos be meg ki watt teljesítmény vita , nem az a lényeg szerintem hogy most azt írtam hogy kivettünk belőle annyi wattot hanem
hogy sokkal nagyobb teljesítményt tudunk belőle nyerni mint amit pl: a katalógus jelez és a hatásfok nem esik be 50% ra ahogy Te szeretnéd, mert
ez egy Hacker, a kivett watt szöveg hibás de nem érzem olyan komolynak mint pl: olyan tesztekre hivatkozni mint amiről Te beszélsz...
most meg már nincs kedvem közzé tenni ... mert nincs is smile.gif... lehet hogy meg kellene most már csinálnod szépen.

100 szónak is az a vége, hogy Én meg szerintem még egy páran kiváncsiak lennénk annak az 50 motornak a tesztjére még, ha 5-6% pontatlansággal is,
amit megjegyeztél.

Ja még egy dolog Én is mondhatám hogy Én csak azt szeretném ha nincsenek ilyen motor tesztjeid akkor Te is nyugodtan kérjél elnézést, hogy bocs
fiúk nem 50 hanem 2 v. 7 és elírtam az 50-et , a tesztet pedig felteszem, nekem amúgy nem hiányzik félre ne értsd mi úgy is lemérjük max
azért gáz ha felteszed és nem stimmel akkor is gondba vagy ha meg nem teszed fel akkor meg csak dumálsz...

"Na most mondd meg, olyan nehéz lenne ez?"

Szerintem mindenki jó munkát kíván neked a motor tesztjeid összefoglalásához és várjuk az eredményt.
Egyébként pedig a tesztek ha megfelelő minőségűek lesznek, akkor szívesen nyitunk neked egy Szaki motor tesztjei topicot.


Ákos,

Lám,lám lassan bújik ki a szög a zsákból, ahoz képest hogy TE azt állítottad, hogy Te sosem égettél le 1 Hacker motor sem, most kiderült hogy még is? tongue.gif

Akkor most ki mond igazat és ki nem? hmh? biggrin.gif

Még 1-2 hét aktív topickozás és az Igazmondás Bajnoka leszel. laugh.gif

Mondjuk engem nem nagyon érdekel hogy te mit hiszel a Tesztjeimmel kapcsolatban. Sorry
smile.gif

A tévedésed meg ne bagatelizáld el , mert pl nekem nem mindegy PL hogy a F..z melyik végen állok.

Hát neked?

Üdv,
Zoli





panda
Ez a legjobb végszó amikor vert helyzetben vagy akkor így zárod, gratula.. !
Engem igazán a nem létező tesztek anyira nem hoznak lázba. Sorry
Az azért érdekes, hogy meg sem próbálod igazolni, hogy léteznek higgyük el van , ez jó smile.gif
Amúgy a nagy eszme futtatásod alapja, hogy neked komoly tesztjeid alapján vannak elképzeléseid
csak éppen igazolni a gondolat meneted alapját nem tudod, ezt persze a Keda kontra Hacker v. bármilyen
motorokkal kapcsolatban értem nem a tanult műszaki hozzáértésedről beszélek. Mivel viszont tesztekről
van szó ha nincsen konkrétum akkor bárki bármit állíthat max nem hiszik el neki.
Ebből már nem jösz ki jól az tudod remélem. Király !






Kövi
Mifelénk van egy mondás: Hülyékkel ne vitatkozz, mert össze kevernek esetleg velük...

Emiatt én ezt most le is zárom. Tudnék személyesekedni én is, főleg miután a Te modellező társaiddal találkoztam tegnap ( nem voltak túl büszkék rád... )

Ők látták is a fenti konfigot, kérdezd őket.

Részemről a veled való "kommunikáció" lezárva, mert nem vezet sehova.

PS : Innentől kezdve a további "magasröptű" hozzászólásokat, ami nem kimondottan a FunJEttel kapcsolatos, hanem az előző "vitához" kapcsolódik azt áthelyezem egy erre a célra létrehozott topicba. Ja, és persze az sem fog érdekelni, hogy nem tetszik.
Kövi
Ide helyeztem a át a FunJEt topicban kibontakozó személyeskedésbe átcsapó "vitát".
Remélve, hogy talán valami értelmes is kisülhet belőle még. Eredendően jó ötlet lenne, ha az egyes márkák és típusokkal kapcsolatos tapsztalatok összehasonlíthatóak lennének.
Ha továbbra sem változik a hangnem, akkor megy az egész az OFF TOPICBA...
Szaki
//
//személyeskedő és értelmes többlet információt nem tartalmazó vagy félrevezető részeket töröltük...
//
1 A Hacker 14 polusú míg a HXT 16
2 A Hacker deltába van kötve, míg a HXT csillagba
3 Persze hogy nem emlékszel hogy mennyit fogyasztott mert a Delta kötés miatt az jóval több lenne mint a HXT-jé
4 A TP motortalp 3g a gyári amit adnak hozzá az meg 2g. plussz a Hackered rögzítéséhez még kell egy kereszt ami 1,5 g. Tehát az arányok helyesen így néznek ki
HXT 24g+2=26
Hacker 29+1,5=30,5 na jó legyen 30
Akkor tehát van 1 Hackered ami 15 % kal nehezebb.

Nos van most egy új favorit mocim amit áttekertem , erről fogok irni egy komolyabb beszámolót a Funjet Topickba ha már ennyire szertnél látni teszteket
Üdv,
Zoli
A szöveges verzió nem adja vissza az eredeti lap tatalmát korrektül, nincsenek képek és formázott szövegek, az eredeti verzió megtekintéséhez: Kattints ide!.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.